Refleksvest
Refleksvest
For et år siden kom det et høringsbrev fra Veidirektoratet om påbud om å medbringe refleksvest
på motorsykkel og moped.
Disse var ment å brukes under nødstopp langs veien der man beveget seg i kjørebanen.
Hvis vedtatt skulle forskriften gjelde fra 1 januar 2014.
Noen som vet om bestemmelsen trår i kraft den 1 januar ? Jeg har ikke klart å finne noe.
på motorsykkel og moped.
Disse var ment å brukes under nødstopp langs veien der man beveget seg i kjørebanen.
Hvis vedtatt skulle forskriften gjelde fra 1 januar 2014.
Noen som vet om bestemmelsen trår i kraft den 1 januar ? Jeg har ikke klart å finne noe.
I dag skal jeg gjøre ingenting.
Jeg gjorde det i går også, men ble ikke ferdig.
Re: Refleksvest
Har ikke hørt noe men har vest liggende i sideveska.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Fra 1.1.14 skal det være vest tilgjengelig når du kjører moped og motorsykkel. Leste det i det siste bladet fra NMCU.
01 Fat Boy stage 1 SEST
Takker så mye.
Da var det oppklart.
Da var det oppklart.
I dag skal jeg gjøre ingenting.
Her er følger en link til Dette!
http://nmcu.org/refleksvest-i-mc-og-mopedmentar,legger" onclick="window.open(this.href);return false; ved link.
http://nmcu.org/refleksvest-i-mc-og-mopedmentar,legger" onclick="window.open(this.href);return false; ved link.
Ride Safe Ride Free-Nalle
Ser at noen har begynt å avertere refleksvester tilsalgs og der stod det at det var påbudt fra 01-06 2013. Ta kontakt med ditt forsikrings-selskap så får man vest GRATIS.

NMCU har vel spesiallaget en pocket versjon for MC tror jeg. Men mulig det er litt gimmick for å tjene noen kroner. En refleksvest tar vel ikke rare plassen om man bretter den litt godt.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-
Hadde jeg giddet, hadde jeg funnet opp en man kunne bruke som innerfor i en skinnvest, slik at man bare kunne vrengt den ved behov.
Høres lurt ut, du skal se det er noen som stjeler ideen dinBikerEva wrote:Hadde jeg giddet, hadde jeg funnet opp en man kunne bruke som innerfor i en skinnvest, slik at man bare kunne vrengt den ved behov.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Er det regga patent på'ntutte wrote:Høres lurt ut, du skal se det er noen som stjeler ideen dinBikerEva wrote:Hadde jeg giddet, hadde jeg funnet opp en man kunne bruke som innerfor i en skinnvest, slik at man bare kunne vrengt den ved behov.