Har et ønske å bytte min 5 trinns kasse på en Heritage 2003 FLSTCI , til en 6 gear kasse. Noen som har noen ideer til merke og pris, da særlig i USA. Ønsker en hel gearkasse, da jeg helst ikke vil dele og bytte drev i den gearkassen jeg har. Ser på e-bay at komplett innsats ligger på rundt $ 650.
Noen som vet om komplette nye gearkasser til salgs med 6 gear? Merke? Passer nyere gearkasser til 96 motoren også til 88 motoren?
Kommentarer mottas med takk.
Bernt Are
Ønsker å bytte til 6 gears gearkasse.
Re: Ønsker å bytte til 6 gears gearkasse.
Du finner ikke så mange hele kasser på Ebay, det ligger noen Baker kasser der, men da må du regne med 2000$++++
Jeg satte inn en Revtec innsats i min TC 2000 modell i fjor vinter + Primo Belt 1 3/4"( som ligger inne i det originale primary coveret) , og den funker helt greit... girkassa var litt treg til å begynne med, særlig rundt 3 gir og N, men begynner på gå seg til etter en sesong
Rvtec innsatsene leveres ferdig montert med alle drev etc. på plass, så den biten er ganske grei
Det er en del jobb, og du må regne med å supplere med noen lager og litt spesial verktøy osv. for å få det til, men der er ikke uoverkommerlig om du har skrudd litt før
Jeg satte inn en Revtec innsats i min TC 2000 modell i fjor vinter + Primo Belt 1 3/4"( som ligger inne i det originale primary coveret) , og den funker helt greit... girkassa var litt treg til å begynne med, særlig rundt 3 gir og N, men begynner på gå seg til etter en sesong

Rvtec innsatsene leveres ferdig montert med alle drev etc. på plass, så den biten er ganske grei

Det er en del jobb, og du må regne med å supplere med noen lager og litt spesial verktøy osv. for å få det til, men der er ikke uoverkommerlig om du har skrudd litt før

FLSTC 1550
Re: Ønsker å bytte til 6 gears gearkasse.
Takk for svar.. Skal en tur over dammen neste måned, så da får jeg se hva jeg gjør. Synes vel $2000 blir litt vel mye, ender jo opp i 16-17 000 kr , med moms og frakt.