Tungstartet ved halv varm /varm motor.
Tungstartet ved halv varm /varm motor.
Har en 1450 TC. Den starter som et skudd uten problemer på kald motor, men når den har fått litt temp så ikke choken skal brukes eller på godt varm motor, så har den vanskeligere for å tenne skikkelig. Jeg får alltid start, men gassen må absolutt brukes for å få den til å starte. Noen som har peiling på hva dette kan være?
2001 Deuce 1450 ombygd med softail bakpart.
Re: Tungstartet ved halv varm /varm motor.
kan være det som kalles "vaporlock" eller ångblåsa som svenskene sier.
det som kan skje er at bensinen i flottør kammert blir såpas varm av stråle varmen i fra motoren at den fordamper. dampen kan lage en blokkering i
drivstoff tilførselen noe som medfører startvansker slik du opplever.
det som kan skje er at bensinen i flottør kammert blir såpas varm av stråle varmen i fra motoren at den fordamper. dampen kan lage en blokkering i
drivstoff tilførselen noe som medfører startvansker slik du opplever.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Re: Tungstartet ved halv varm /varm motor.
Siden han nevner choke, så er det sikkert en forgasser motor.Erlend wrote:Forgasser eller EFI?
Re: Tungstartet ved halv varm /varm motor.
Ah, jeg overså den detaljen. Jeg ville tippet feildysing, men Jan-Ivars teori om vaporlock høres jo i og for seg også plausibel ut. Hvordan er det når motoren først kommer i gang, da? Går den pent, eller spytter den?TCB wrote:Siden han nevner choke, så er det sikkert en forgasser motor.
Keep the rubber side down!
Re: Tungstartet ved halv varm /varm motor.
Hva med tennpluggene ? Hvordan ser de ut og kanskje det er på tide med et nytt sett ?
Re: Tungstartet ved halv varm /varm motor.
Takk for alle svar! Er lenge siden jeg har vært innpå her nå, men.
Det første jeg gjorde var å bytte plugger og luftfilter. Skjedde mindre enn hva jeg hadde forventet. Sykkelen er ellers helt orginal i motor bortsett fra screaming eagle II potter.
Har også prøvd med "rensestoff" i bensinen.
Og ja det er en forgassermodel
Ellers går sykkelen veldig fint både på tomgang og ellers når sykkelen kjøres.
Det første jeg gjorde var å bytte plugger og luftfilter. Skjedde mindre enn hva jeg hadde forventet. Sykkelen er ellers helt orginal i motor bortsett fra screaming eagle II potter.
Har også prøvd med "rensestoff" i bensinen.
Og ja det er en forgassermodel

Ellers går sykkelen veldig fint både på tomgang og ellers når sykkelen kjøres.
2001 Deuce 1450 ombygd med softail bakpart.
- chrissenator
- Posts: 1741
- Joined: 13 Mar 2010, 23:28
Re: Tungstartet ved halv varm /varm motor.
hvilke plugger bruker du?, det er satt på screamin eagle potter sier du, er det originalt luftfilter? vet du om den er dyset om?
To Sportstere er dobbelt så gøy
Re: Tungstartet ved halv varm /varm motor.
Alt arbeidet er gjort hos twin thunder så går ut ifra at det er skikkelig gjort. Det skal vel være et greit HD verksted. Luftfilteret er av typen K&N. Men er ingen forskjell om jeg setter på orginal papirfilter. Pluggene som sto på var orginale harley davidson. De som står i nå er NGK Iridium. Mulig jeg bare får levere den inn for sjekk hos HD doktoren
2001 Deuce 1450 ombygd med softail bakpart.
- chrissenator
- Posts: 1741
- Joined: 13 Mar 2010, 23:28
Re: Tungstartet ved halv varm /varm motor.
Kanskje du kan prøve en varmere plugg?.
To Sportstere er dobbelt så gøy