Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
Hadde en tråd i det gamle forumet. Nå er det tid for jobbing og tilpassinger. De som tror at dette er bolt on så tru om igjen.Bare tilpassingen av under plate til girkassa så måtte både slipes og tilpasses. Først måtte en jo få ut alt det gamle.
Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
Da er vi i gang med montering. så langt ingen hindringer foruten noe sliping av plat for tilpasse til feste for bremseslangefeste.
Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
Neste steg er å få kassa inn i ramma. Trodde det var bare å få den inn men så lett var det ikke, her er det mm om å gjør, måtte skru av plata og sette plate og kasse sammen for å få den inn i ramma. Likeledes er det mm og litt lirking og tilpassinger for å få alt på plass. Noen bolter kuttet og litt filing og rå makt.
Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
Fortsetter monteringen av girkasse
- bikergutten
- Posts: 98
- Joined: 10 Mar 2010, 01:08
Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
kjempe BRA bernt
morro å se å at du dukumenterer det så fint med bilder å beskrivelse,topp!!!
er du på hjul til julen i år da? 



mvh:Thomas
Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
Er vel på jul i løpet at påske. skal handle inn alt før påske og så bo i garagen/furtebua .
- bikergutten
- Posts: 98
- Joined: 10 Mar 2010, 01:08
Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
regna med det berntBernt wrote:Er vel på jul i løpet at påske. skal handle inn alt før påske og så bo i garagen/furtebua .





mvh:Thomas
Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
Blir spennende å se dette Bernt.Får ei spennende påske du skjønner jeg.
Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
Da har vi vært furtebua og gjort resten av jobben med kassa. Noen justeringer blir det. Det var på det berømte håret både foran kassa og ved starten. Trengte ikke å tilpasse noe foreløpig. Bilder kommer når jeg har fått lastet de ned.
Re: Konvertering 4 til 6 trinns kasse.
Alt har stort sett gått greit i dag med resten av prosjektet. Det har som sagt vært på det berømte håret hele veien. Først var dt å tilpasse kassa til primæren og skru den fast, så var det å feste primæren, så starter, clutch og belt.