Hjeeeeelp. Ingen gnist på pluggene
Hjeeeeelp. Ingen gnist på pluggene
Nå begynner jeg å bli ganske lei. Har en 89 sportster som jeg konverterte til 1200 nå i vinter. Har et nytt problem, og det er at det ikke er noen gnist på pluggene. Etter at jeg var ferdig med å skru den sammen startet den fint, men starteren sleit med å dra rundt motoren. I går skulle jeg ha den hjem til garasjen etter å ha etterstrammet den fremre toppen. Hadde da av rockerboksen. Da den gikk litt magert skiftet jeg også til en tynnere nål. Etterpå startet den fint, men fusket noe helt jævlig da jeg kjørte hjem. Men fikk den da hjem. I dag er det ingen gnist på pluggene......noen som har vært borti dette? Kan det være coilen, tenningsmodulen noe annet??? Kanskje jeg bør bytte starter også??
Re: Hjeeeeelp. Ingen gnist på pluggene
begyn med det enkleste, prøv med nye tennplugger.
sjekk opluggledningene sitter seom de skal på pluggne og i coilen. har du tilgang på et volt meter måle du om, det er gjennomgang i ledningene.
coilen skal du kunne måle både primær og sekunder spolene på.
har du tilgang på enm verksted håndbok der står verdiene.
sjekk om det er strøm frem til plussen på coilene mangler du strøm der skjr det ikke mye.
eventuelt kan det være en tennings modul
sjekk opluggledningene sitter seom de skal på pluggne og i coilen. har du tilgang på et volt meter måle du om, det er gjennomgang i ledningene.
coilen skal du kunne måle både primær og sekunder spolene på.
har du tilgang på enm verksted håndbok der står verdiene.
sjekk om det er strøm frem til plussen på coilene mangler du strøm der skjr det ikke mye.
eventuelt kan det være en tennings modul
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Re: Hjeeeeelp. Ingen gnist på pluggene
Tipper du enten har en coil som har tatt kvelden eller at ledningene på coilen har løsnet. Tror ikke det er noe galt med pluggene, da det er sjeldent at begge pluggene plutselig skal kutte likt. Pluggledninger er også en mulighet...
Fint om du skriver noen ord når feilen er funnet.
Fint om du skriver noen ord når feilen er funnet.
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
Re: Hjeeeeelp. Ingen gnist på pluggene
Nå går den igjen. Skiftet fra biltema til skikkelig batteri, skiftet plugger og vips så starta den igjen.....
) men nå virker det som om den mangler moment....går reint og fint, men mangler litt trøkk.....har satt på 180 dyse, og lagt en skive på nåla for å heve den litt. Nål og fjæra er orginal. Prøvde med en tynnere nål, og en annen fjær, men det var da dette skjedde. Men på en annen side er det ikke sikkert gasseren har noe med dette å gjøre.....er det noen som vet hvordan man kan måle kompresjon på cylinderene?

Re: Hjeeeeelp. Ingen gnist på pluggene
Forgasseren er forøvrig en cv forgasser
Re: Hjeeeeelp. Ingen gnist på pluggene
Kan være at den drar inn falsk luft og at pakningen på manifoilen er lekk. Den kan sprekke dersom man tar av forgasseren.
Og hvordan er er det med luftfilteret? Gammelt? Tett? Papir-filter?
Og hvordan er er det med luftfilteret? Gammelt? Tett? Papir-filter?
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
Re: Hjeeeeelp. Ingen gnist på pluggene
Da har jeg vært ute med mekaniker skillsene mine igjen.....
), og nå funker det bedre.....skifta orginalfjæra ut med den som var med i dysekitet...la på en skive til på nåla for å heve den litt til.....og vips så ble det en helt annen sykkel. Som natt og dag. Nå ble det plutselig mye mer liv i den... Da er det bare å håpe at det varer....
) takk for hjelp og og tips 


