Hei
Er det noen vise menn eller kvinner som kan fortelle meg hvor langt drivbelte jeg skal ha på min 2001 Softail Deuce. Kjører nå med 70 tenner på bakre pulley og 32 tenner på original pulleyen på transen. Beltet er 135 tenners/20mm. Skal skifte bakre pulley og har fått tak i en med 66 tenner. Skal jeg da kjøpe 132, 133 eller 135 belte???
Drive belt lengde
Re: Drive belt lengde
Jeg byttet til 66 tenner, kjøpte da 133 men dette ble helt på grensa, jeg ville gått for 132.. Hvorfor bytte til 66T? skal du selge 70T pulley?
Live fast, Die hard
`57 W/Late shovel
`02 Buell X1
`01 Night train 1550
`02 Heritage Softail 1450
`57 W/Late shovel
`02 Buell X1
`01 Night train 1550
- Dag Reinfjell
Jeg har kjøpt et 133 tenners BDL/Falcon/GoodYear belte og håper at det passer?
2007 og nyere Softail's er jo levert med 133 tenners belte og de har 32 tenner foran og 66 bak, hvilket er det samme som jeg får nå.
Grunnen til at jeg bytter er fordi tennene på pullyen min er slitt. Siden jeg har Performance Machine's Villain felger med matchende bremseskiver og pulley så ville jeg ha en lik pulley igjen. Dessverre lager ikke PM denne modellen lenger, men de kunne KANSKJE spesiallage en til meg, men det kostet $600. Kom tilfeldigvis over en 66 tanns hos en HD forhandler og slo til. Den var såpass mye billigere en hva PM skulle ha, så selv med reimbytte ble det rimeligere enn å få PM til å spesiallage en 70 tanns pully til meg.
Det jeg er mest spent på nå er kvaliteten på BDL/Falcon/GoodYear beltet. Har hørt endel negativt om disse. Beltet kostet bare 1/3 av det et originalt HD beltet koster, men det hjelper jo ikke hvis levetiden er vesentlig kortere??
2007 og nyere Softail's er jo levert med 133 tenners belte og de har 32 tenner foran og 66 bak, hvilket er det samme som jeg får nå.
Grunnen til at jeg bytter er fordi tennene på pullyen min er slitt. Siden jeg har Performance Machine's Villain felger med matchende bremseskiver og pulley så ville jeg ha en lik pulley igjen. Dessverre lager ikke PM denne modellen lenger, men de kunne KANSKJE spesiallage en til meg, men det kostet $600. Kom tilfeldigvis over en 66 tanns hos en HD forhandler og slo til. Den var såpass mye billigere en hva PM skulle ha, så selv med reimbytte ble det rimeligere enn å få PM til å spesiallage en 70 tanns pully til meg.
Det jeg er mest spent på nå er kvaliteten på BDL/Falcon/GoodYear beltet. Har hørt endel negativt om disse. Beltet kostet bare 1/3 av det et originalt HD beltet koster, men det hjelper jo ikke hvis levetiden er vesentlig kortere??
Det var 133 tenners Falcon belte jeg hadde i 25!!!! mil. da røyk alle tennene av, vet ikke helt hva som var grunnen til dette, JEG kan jo selvfølgelig ha montert dette skjeft/feil eller noe men syntes det virket rart at jeg skulle få en "laminat feil" at tennene løsnet. disse beltene er jo en carbon mix, og jeg lurer litt på om belten har blitt behandlet feil, det var "krøllet" sammen når jeg kjøpte det noe som kan ha medviket til å skape brudd sideveis. Disse beltene skal være 33% stærkere enn orginalt! Du får holde oss oppdatert hvordan det går
Jeg vurderer å kjøpe meg kjede sett å ha liggende, får se hvordan det orginale beltet oppfører seg isteden.

Live fast, Die hard
`57 W/Late shovel
`02 Buell X1
`01 Night train 1550
`57 W/Late shovel
`02 Buell X1
`01 Night train 1550
- Dag Reinfjell
Ja det er med store spenning jeg nå skal montere Falconbeltet. Har kjørt ca 1100-1200 mil med Harley 20mm beltet uten at det viser noen tegn til slitasje i det hele tatt. Får håpe jeg er heldigere med Falconbeltet enn det du var.