Cut and Paste AC
Cut and Paste AC
Fikk tak i en luftfilter bakplate og et deksel fra en Softail. Lakka bakplata svart, monterte et K&N-filter, kutta opp dekslet og limte på en trimring for Street Bob.
Ble ganske kult. Har bestilt en "regnsokk" i tilfelle det skulle begynne å regne noe aldeles grusomt (noe det ikke skal).
Beklager elendige mobilbilder.
Ble ganske kult. Har bestilt en "regnsokk" i tilfelle det skulle begynne å regne noe aldeles grusomt (noe det ikke skal).
Beklager elendige mobilbilder.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
- chrissenator
Re: Cut and Paste AC
Den ble bra tøff og det blir bra flow med luft nå, har sett det er kommet en del andre trimringer på ebukta som du kan sette på/bytte..
Kjører selv med åpent K&N filter og her borte kan det virkelig regne, har ikke hatt et feilslag selv i øs pøs regn, men det krever at du oljer filteret jevnt og trutt, det er mange som har fryktet åpent filter og investert i en regnsokk men det skal utrolig mye til for at vannet skal trenge seg igjennom selv et dårlig oljet filter, og de filterene som er innpakket i plast er ferdig oljet fra K&N. Det er ATF olje K&N bruker på filtrene sine.
Det er flere jeg har kjørt med som har "glemt" regnsokken på tur og så har himmelens sluser åpnet seg i fri utfoldelse og det har fungert fint med forcewinder og andre varianter av åpne filter..
Men du er nå rimelig safe med regnsokken uansett.
Kjører selv med åpent K&N filter og her borte kan det virkelig regne, har ikke hatt et feilslag selv i øs pøs regn, men det krever at du oljer filteret jevnt og trutt, det er mange som har fryktet åpent filter og investert i en regnsokk men det skal utrolig mye til for at vannet skal trenge seg igjennom selv et dårlig oljet filter, og de filterene som er innpakket i plast er ferdig oljet fra K&N. Det er ATF olje K&N bruker på filtrene sine.
Det er flere jeg har kjørt med som har "glemt" regnsokken på tur og så har himmelens sluser åpnet seg i fri utfoldelse og det har fungert fint med forcewinder og andre varianter av åpne filter..
Men du er nå rimelig safe med regnsokken uansett.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Tøft Sturla...en nevenyttig kar du...
Mvh
Falken
Street Bob 07
"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
Falken
Street Bob 07
"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
Kreativt og knalltøft...Billig blev det vel også.... 

Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
Takk for det.Qonrad wrote:Kreativt og knalltøft...Billig blev det vel også....
Nei, det ble ikke akkurat billig. Fordi jeg gjorde noen "feil"...
Kjøpte et stage 1 luftfilter (bakplate, filter, bolter, pakning, ditt og datt) for twincam 88 (passer også til twincam 96) av en kompis. Kunne heller brukt de boltene osv som jeg hadde fra før. Luftfiltret som fulgte med var bare drit, så det "trengte" jeg heller ikke. Kunne altså heller kjøpt ei bakplate og et K&N-filter med en gang. Det hadde blitt billigere.
Fotballen som jeg kappa opp, kjøpte jeg brukt og veldig billig på eBay. Så var det denne trimringen... Kunne tatt av den jeg hadde på mitt eget filterdeksel, men vil (av en eller annen uforståelig grunn) beholde alle originaldeler. Den kosta meg et par hundre kroner. Og regnsokken koster jo litt den også.
Tja, det ble altså ikke så billig, men ikke dyrt heller. Heldigvis har jeg ubegrenset tilgang på penger.
Coldman
Med ubegrenset tilgang på penger er det enda kuler at du gadd å lage noe selv 
Også ble det jo knallbra

Også ble det jo knallbra

- harleyhaug
Det ble veldi veldi tøfft!
Har kjørt med åpent kn filter selv uten problem i regn (bor på nordmøre):-) Kjøpte kn spesialolje og rens på ebay...akkurat på den så sparte jeg -25 kroner he he
Har kjørt med åpent kn filter selv uten problem i regn (bor på nordmøre):-) Kjøpte kn spesialolje og rens på ebay...akkurat på den så sparte jeg -25 kroner he he
Høres betryggende ut. I gamle dager - når vi skulle "avsote" båtbotorer - pleide vi å spraye vann rett inn i luftinntaket på gasseren. Det fikk motore til å hoste og harke ut tore mengder sot og dritt. Etter behandligen var motoren mer letttsatartet og gikk finere.harleyhaug wrote:Det ble veldi veldi tøfft!
Jeg lurer litt på det med olje... På mitt stage 1-filter sår det "Do not oil", så det er greit. På K&N filtret står det ingen ting, men på eka det kom i står det "When servicing the motorcycle, add xxx of K&N-oil...." eller noe i den dur. Det tolker jeg som at det initielt ikke skal settes inn med olje, men etter hvert. Noen som vet???????
Coldman
- chrissenator
Ja. Som nevnt så er de filterene som kommer innpakket i plast ferdig oljet fra K&N - du ser veldig godt når det er på tide med ny olje da de blir matt/blass i rødfargen. Da er det på tide med litt olje igjen.
To Sportstere er dobbelt så gøy