Alternative dekkdimmensjoner

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Nostalgia

Alternative dekkdimmensjoner

Post by Nostalgia »

Til sesongstart er jeg nødt til å investere i ny gummi på Nostalgia'n da dekkene er 7 år gamle og vurderer å kjøpe det samme som sitter på idag, altså Metzeler ME880 WW 130/90-16.

Samtidig lurer jeg litt på om noen kan fortelle meg hva som er maks bredde som går orginalt på uten noen modifiseringer?

Har sett at Metzeler leverer samme dekket i 150/80-16, og det er samme rulleomkrets, og omtrent samme prisen som 130-dekket :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
chrissenator

Re: Alternative dekkdimmensjoner

Post by chrissenator »

Nostalgia wrote:Til sesongstart er jeg nødt til å investere i ny gummi på Nostalgia'n da dekkene er 7 år gamle og vurderer å kjøpe det samme som sitter på idag, altså Metzeler ME880 WW 130/90-16.

Samtidig lurer jeg litt på om noen kan fortelle meg hva som er maks bredde som går orginalt på uten noen modifiseringer?

Har sett at Metzeler leverer samme dekket i 150/80-16, og det er samme rulleomkrets, og omtrent samme prisen som 130-dekket :)
Her står det rimelig greit forklart hva som er stock og hva som er mulig innenfor felgens begrensninger: http://www.hdwheels.com/Product.htm
To Sportstere er dobbelt så gøy
Nostalgia

Post by Nostalgia »

chrissenator wrote:
Nostalgia wrote:Til sesongstart er jeg nødt til å investere i ny gummi på Nostalgia'n da dekkene er 7 år gamle og vurderer å kjøpe det samme som sitter på idag, altså Metzeler ME880 WW 130/90-16.

Her står det rimelig greit forklart hva som er stock og hva som er mulig innenfor felgens begrensninger: http://www.hdwheels.com/Product.htm
Takker, men spørsmålet er egentlig hva som er mulig å ha innenfor for- og bakskjerm og baksving uten mods :)

Så forresten at jeg ikke har spesifisert at det er en 96' Heritage

Jan-Ivar

Post by Jan-Ivar »

150/80x16 dekk bør gå greit in bak i hvertfall.

Metzeler ME880 Marathon er supre dekk å kjøre på spør du meg.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Nostalgia

Post by Nostalgia »

Jeg håper det passer inn, vil tro det gir et litt kraftigere preg over baken på sykkelen :)
Tror jeg skal kontrollmåle litt før jeg bestiller sånn for sikkerhetsskyld, med mindre noen har førstehånds erfaring med den dimmen på denne type sykkel :)
Vil det gi noen fordeler eller ulemper med 150-dekk foran?

Dudis

Post by Dudis »

150 går greit bak... men har du kjede eller belt? hvis du har belt,kan du ta bilde av klaringen mellom dekk og belt etter du har montert....? jeg har kjede idag,og har lyst på belt....(faens gris med kjedespray...)...lurte litt på klaringer der...
Lukten av brent fossilt brennstoff gjør livet verdt å leve.....
Nostalgia

Post by Nostalgia »

Tok en titt på bakhjulet nå i helgen som var, og fikk dessverre bekreftet mistanken min.
Det fungerer ikke med bredere dekk enn det som allerede sitter på, som er 130..
Belten ligger allerede bare snaue 5-6 mm fra hvis man tar utgangspunkt i pulley'en :cry:

chrissenator

Post by chrissenator »

Da mangler det bare at du skriver årgang og modell betegnelse så er det søkbart til neste man som lurer på det samme :D
Nostalgia

Post by Nostalgia »

Ah, sorry :p My bad..

Sykkelen er en 96' FLSTN :)
Skal få lagt ut et bilde av bakdekk og pulley senere, så ser man hvordan klaringen er :)

chrissenator

Post by chrissenator »

Nostalgia wrote:Tok en titt på bakhjulet nå i helgen som var, og fikk dessverre bekreftet mistanken min.
Det fungerer ikke med bredere dekk enn det som allerede sitter på, som er 130..
Belten ligger allerede bare snaue 5-6 mm fra hvis man tar utgangspunkt i pulley'en :cry:
Ser i denne linken at de bruker 150 dekk på 96 Heritage Classic!! Ta en titt: http://www.cyclespot.com/forums/showthread.php?t=30274
Post Reply

Return to “Chassis”