Ramme/Motor ID

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Ramme/Motor ID

Post by Assman »

SailorMan wrote:Takk til alle for svar:),
Tenker jeg får selger til å scanne meg alle papirer å bilder av NO, får ta kontakt med biltilsyn før jeg tenker på å kjøpe.
Vil holde dere oppdatert på hvordan historien ender å hva gjengen bak skranken mener om saken.
Det er lurt å kontakte biltilsynet først for å høre hva de har registrert på denne sykkelen.
Det er ikke alt som står i vognkortet.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
SailorMan
Posts: 32
Joined: 03 Oct 2011, 22:30

Re: Ramme/Motor ID

Post by SailorMan »

Helt klart,

Skulle få tilsendt salgsmelding på motor fra selger, så får jeg se hva gjengen på biltilsyn sier.
Men som tidligere nevnt så vil kjærringa bak skranken antagelig falle fra krakken sin når hu ser att en annen driver å kjører med min motor ID.. så da blir det han eller meg :twisted:
Blir spennende, forventer det verste for da blir skuffelsen mindre..
User avatar
fossy
Posts: 20
Joined: 10 Mar 2010, 15:56

Re: Ramme/Motor ID

Post by fossy »

Ville holdt meg unna denne om du vil ha noe som kan registreres. Rammen fikk nok VIN-nr innslått ved reg i norge og er identitetsbærer når motor er byttet ut.... det du har da er deler av denne mc'n, noe som ikke gir deg eierskap på reg-papirene.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ramme/Motor ID

Post by Jan-Ivar »

fossy wrote:Ville holdt meg unna denne om du vil ha noe som kan registreres. Rammen fikk nok VIN-nr innslått ved reg i norge og er identitetsbærer når motor er byttet ut.... det du har da er deler av denne mc'n, noe som ikke gir deg eierskap på reg-papirene.

må si meg enig mded Fossy her gitt.


jeg hadde ikke giddi å brukt tid på ett sånt prosjekt. det finens nesten 1000 Harkeyer til salgs på finn.no det burde være mulig å finne noe der med papirene i orden og som man trygt kan registrere.

synes faktisk hele saken høres suspekt ut.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
SailorMan
Posts: 32
Joined: 03 Oct 2011, 22:30

Re: Ramme/Motor ID

Post by SailorMan »

Joda- ser grunn til skeptiske meninger jeg å.
Har saumfart Finn/AutoDB/Blocket men har ikke funnet rette sykkel, skal være en fra 40 tallet som står til bilmiljøet jeg er i.
Ser for meg noe som ligger nedplukket i deler og en kar som kan ta en ferdig oppuset candy Gold CB500 four fra 74 i delbetalling.

Skrik ut hvis dere vet om Noe!

Takk for inlegg og ærlige meninger ;)
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Ramme/Motor ID

Post by Jan-Ivar »

ikke ofte du finner noe som er så gammalt til salgs i Norge.

det går vel noen såpass gamle sykkelr i Norge men faktum er vel at det stortsett kun er papirene igjen som følger totalt ombygde sykkler.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=30848838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=30647024" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=30038673" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=29747249" onclick="window.open(this.href);return false;

dette er vel det som ligger for salg på finn.no av sykkler i mellom 1940-1950
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Ramme/Motor ID

Post by Assman »

Jan-Ivar wrote:ikke ofte du finner noe som er så gammalt til salgs i Norge.

det går vel noen såpass gamle sykkelr i Norge men faktum er vel at det stortsett kun er papirene igjen som følger totalt ombygde sykkler.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=30848838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=30647024" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=30038673" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=29747249" onclick="window.open(this.href);return false;

dette er vel det som ligger for salg på finn.no av sykkler i mellom 1940-1950
Og jeg tipper det er #3 sailorman har vært og tittet på. Er det det? Den har i i vertfall også litt ulne papirer.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
SailorMan
Posts: 32
Joined: 03 Oct 2011, 22:30

Re: Ramme/Motor ID

Post by SailorMan »

Takk for linker, har sett på de- skal ikke uttale meg om det er noen av de syklene -det for å unngå ubehagligheter.

Men, kan sies att ramma er orginal uten papirer eller nummer.
hva om jeg importerer en orginal motor fra USA til denne ramma? er jo tross alt ikke nummer på disse rammene fra denne tiden.

skal ikke alt være i skjønneste orden så lenge det følger med en `Title` med motoren?
Hvis ja, hva trengs av papirer når ramme å motor skal vises biltilsyn? er det nok med tollklarering å `Title`når jeg skal hos dama i skranken???
Dette vil være ett Nut and bolt prosjekt så skruing vil det bli uansett- er tross alt det som er morsomst, Rock`n Roll på speakern, 6 kalde Dahls å svarteste natta ute :D ,KOOOOOOOOOOOOZZZZZZZ

Blir litt mas, men satser på att andre også vil dra nytte av det som kommer frem her etter hvert :shock:
User avatar
SailorMan
Posts: 32
Joined: 03 Oct 2011, 22:30

Re: Ramme/Motor ID

Post by SailorMan »

Hei Igjen,

Ble jeg hoppet av den Handelen, ble istedet en tur sørover sist helg for å hente en "Sursida" fra 1937- MED SKILT:).
Se om jeg får satt inn noen skrytebilder senere;)
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Ramme/Motor ID

Post by Nostalgia »

Gratulerer med ny gammel sykkel :D
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
Post Reply

Return to “Chassis”