Du har litt mer guffe enn en 1200 uansett og selv en 1200 vil ha stor glede av et 30t drev, de koster omtrent det samme så på langkjøring vil du fort oppdage fordelen ved å kunne cruse i "grei" fart med et lavere turtall, du har PLENTY nok guffe på 1 og 2 gear til å flytte deg hurtig nok, det kan jeg love deg.
Du har lavere gearing på primæren enn en 1200 så du vil flise en stock 1200 i akselerasjon selv om du går for 30t, 29t er helt greit og du vil ha et fortrinn over en stock 1200 uansett. Men du har skikkelige topper så du får mye effekt bare der
Juster chlutchen i første omgang om den slurer litt, har lest fra seriøse Sportster tunere at en stock Sportster clutch er kapabel til å takle rundt 100Hk og skulle det gå åt skogen så er det plass til en fiber og en stål lamell til på 04 og oppover i clutch hubben og da slipper du å svi av ekstra kronasje på den biten.. Avgiftsfritt er det også :err: ..
Den ekstra fjæren kan du godt vente med til du konstaterer at det er et problem med sluring, da er det kjekt å ha den i bakhånd og skifter du fjæren kan du kjøpe deg et lamellsett på CBP for ca 400kr og legge på en av hver lamell sammen med 15% fjæren du har.
Det er samme lameller på BT som Sportster så det kan godt være du får kjøpt to lameller av en eller annen i HD miljøet for en billig penge.