Havarert - trenger belt til Sportsteren
Re: Havarert - trenger belt til Sportsteren
Ikke så sikker påat jeg ville spart på å kjøpe en brukt belt Line...du vet liksom ikke hvordan den er behandlet...og det blir ennå dyrere omdu må bytte den om ikke lenge...
Mvh
Falken
Street Bob 07
"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
Falken
Street Bob 07
"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
Brukt belt? Er det så lurt, da?baremei wrote:Nei, det var 2-3 lapper for belt + jobb. Altså 3-4 totalt. Jeg får brukt belt for en lapp, så det er jo litt å spare.
Keep the rubber side down!
- chrissenator
En belt er som en registerreim, når den er strekt er den satt, å bytte en brukt belt og justere den på en annen sykkel er litt lotteri og som Falken sier:baremei wrote:Nei, det var 2-3 lapper for belt + jobb. Altså 3-4 totalt. Jeg får brukt belt for en lapp, så det er jo litt å spare.
Det kan gå veldig fint men det kan også være en veldig kortvarig glede - anbefaler å ha i bakhånd en belt og du får lett to belt på ebayen for lavere pris enn en i Noreg.Falken wrote:Ikke så sikker påat jeg ville spart på å kjøpe en brukt belt Line...du vet liksom ikke hvordan den er behandlet...og det blir ennå dyrere omdu må bytte den om ikke lenge...
Forøvrig så er de nye beltene MYE bedre på 07 og oppover enn tidligere, de skal tåle ganske mye mer enn tidligere - så det kan godt være marginene er på din side

To Sportstere er dobbelt så gøy
Arne på Custom mente det skulle være helt greit å kjøpe et belt som er nesten nytt, og at det egentlig skal holde hele sykkelens levetid. I hvertfall nesten. Selger er en jeg kjenner og oppfatter som en redelig kar, så jeg er ikke så redd for det. Jeg kan velge mellom to, ett som har sittet på sykkelen en sesong, og et som ser ubrukt ut, som han har funnet på et swap meet.
Og som jeg sa til ham: kjenner jeg er skikkelig amatør nå.
Ser at belt på ebay ligger rett under tusenlappen, men greia er at jeg må få sykkelen til lagring før snøen kommer, og det kan jo skje nårsomhelst. Så jeg har liksom ikke tid til å vente på ebay heller, synes jeg.
Og som jeg sa til ham: kjenner jeg er skikkelig amatør nå.

Ser at belt på ebay ligger rett under tusenlappen, men greia er at jeg må få sykkelen til lagring før snøen kommer, og det kan jo skje nårsomhelst. Så jeg har liksom ikke tid til å vente på ebay heller, synes jeg.
Uff, alt man skal passe på.chrissenator wrote:
Forøvrig så er de nye beltene MYE bedre på 07 og oppover enn tidligere, de skal tåle ganske mye mer enn tidligere - så det kan godt være marginene er på din side![]()
![]()
får vi håpe...
Men i år skal jeg lagre sykkelen på jobben, i oppvarmet garasje med vaskemuligheter og god plass, også skal jeg pusse og fikse det nødvendigste sjæl. Går til innkjøp av håndbok og eventuelle deler. Har vedlikeholdslader og den derre jekken de solgte på Smartclub i sin tid, og endel verktøy.
Jeg vil gjerne lære meg dette. Og Sjefen truer med neglebørste.
Forresten vil jeg gjerne ha en mentor som kan hjelpe meg med alle førstegangstingene etterhvert. Jeg byr på kaffe til frivillige.
Sånn. Da tar jeg sjansen på et antatt ubrukt belt. Kommer express i morgen.
- chrissenator
Kjøp en Factory manual eller last den ned her " onclick="window.open(this.href);return false; er helt genialt og utrolig bra hjelp.baremei wrote:Går til innkjøp av håndbok
To Sportstere er dobbelt så gøy
Har funnet hele boka, takk til tipser. Utrolig hva man kan bruke nettet til. 

Det er nytt og moderne, men jeg tror det er kommet for å bli..... Sann mine ord!!!baremei wrote:Har funnet hele boka, takk til tipser. Utrolig hva man kan bruke nettet til.
Jeg tror deg, Guffen.