Starteren henger seg
Starteren henger seg
Solen strålte og jeg skrudde lykkelig på hovedbryteren på min Softail Standard 2000-modell i dag. Da lyset slukket i displayet begynte starteren å jobbe på eget initiativ. Måtte skru av strømmen. Har demonter startbryteren, tørket den og gitt den en dusj med fin olje, det samme med hovedbryteren og batteripolene. Men problemet vedvarer. Er det starteren, innslaget, et rele eller bryteren som har kollapset?
- harleyhaug
Re: Starteren henger seg
villa kanskje tippet på releet....om du finner det kan du jo prøve å banke litt på det har ingen erfaring med startere på harley men det er i allefall en enkel måte å prøve.... kan å ta av kontakten på releet feks...
Vet du hvor det aktuelle releet sitter?
- harleyhaug
Nei men anntar i område under sete v/batteri ....regner med at noen her vet det eksakt........
Ja det sitter i sikringsboksen bak batteriet, under salen.
Ta av det sorte dekselet bak batteriet, så finner du det.
Knut.
Ta av det sorte dekselet bak batteriet, så finner du det.
Knut.
Tok ut startreleet, dunket forsikt på det, sprayet litt tynn olje på polene og satte det tilbake. Starteren durer ufortrødent videre, dessverre. Bør jeg kjøpe et nytt startrele før jeg fortsetter feilsøkingen? Har hørt om startknapper som har kortsluttet. Frykter at det er selve innslaget i starteren og det blir for avansert for meg...
Har hatt samme problem. Har egentlig ikke funnet ut av det, men problemet er borte. Mistenker fuktighet i selve startbryteren, noe som er vanskelig å få gjort noe med.
http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=31&t=1532" onclick="window.open(this.href);return false;
http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=31&t=1532" onclick="window.open(this.href);return false;
Løsnet dekselet rundt startbryteren og sprayet innmaten. Har ikke vært utsatt for fukt på flere dager så den burde ha tørket nå.
Problemet som jeg ser det er at selve startbryteren er "tett", så du kommer ikke ordentlig til hvis den av en eller annen grunn har blitt fuktig. Jeg er ikke ett teknisk geni, men hvis problemet hadde vært nede ved starteren så skulle vel ikke stopp bryteren ha fungert? Svogeren min hadde ett problem med selve starteren og da hjalp ikke annet en å få av ledningen på starteren eller batteriet.
Kan egentlig ikke skjønne at det var noe annet en fuktighet i startbryteren hos meg. Har kjørt nesten 10000km i år uten problemer.
Regner med at hvis teoriene mine er helt på viddene så kommer det en med bedre innsikt og korrigerer
Kan egentlig ikke skjønne at det var noe annet en fuktighet i startbryteren hos meg. Har kjørt nesten 10000km i år uten problemer.
Regner med at hvis teoriene mine er helt på viddene så kommer det en med bedre innsikt og korrigerer

går stareren fortsatt rundt om du napper ut startreleet?
hvis starteren går rundt med releet boort kobølet må du se over ketsen nd til starteren elelr selve start motoren
his starteren ikke gpr rundt med releet bort koblet må du feilsøek kretsen frem til releet.
releet skal ha en tenninsg strøm som kommer og går når du vrir om bryteren punkt 30 på releet
punkt 87 går til starer innslaget. punkt 86 er jord og punkt 85 er signal ifra startbryteren. mål ut om du har to stikkere med strøm på når du setter på tenningen. hvis du har strøm i punkt 30 og 85 må du se over kretsen til tennings bryteren
har du strøm i fra startbrytern konstant på releert prøver du å koble bort tenninsg bryteren. hvis du fortsatt har
strøm til releet må du begynne å se oiver øedninsg matta. hvi strømmen blir borte har du funnet feilen
hvis starteren går rundt med releet boort kobølet må du se over ketsen nd til starteren elelr selve start motoren
his starteren ikke gpr rundt med releet bort koblet må du feilsøek kretsen frem til releet.
releet skal ha en tenninsg strøm som kommer og går når du vrir om bryteren punkt 30 på releet
punkt 87 går til starer innslaget. punkt 86 er jord og punkt 85 er signal ifra startbryteren. mål ut om du har to stikkere med strøm på når du setter på tenningen. hvis du har strøm i punkt 30 og 85 må du se over kretsen til tennings bryteren
har du strøm i fra startbrytern konstant på releert prøver du å koble bort tenninsg bryteren. hvis du fortsatt har
strøm til releet må du begynne å se oiver øedninsg matta. hvi strømmen blir borte har du funnet feilen
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er