får ikke opp mutteren
Re: får ikke opp mutteren
hva gjorde dere for å låse tannhjula? hva la dere mellom kjedet og tenna?
Ref linken til Hanlucy, en trapert plastkloss/kile (første bilde)Pilsebob wrote:hva gjorde dere for å låse tannhjula? hva la dere mellom kjedet og tenna?
Når jeg låste primærkjedet så tenkte jeg først på å kjøpe enn sånn "trapp" lagd av plastmateriale fra ebay, men fant ut at det ville ta fryktelig lang tid for å få tak på noe så enkelt. Endte derfor opp med å lage en lik en av biter kuttet ut av en plast brødfjel fra IKEA
brukte epoxy lim og minte det sammen så det lignet på den jeg hadde sett på nettet.
Holdt som bare det og nå ligger den i verktøykassa og venter på å bli brukt ved neste anledning. I tillegg kan jeg sikkert lage mange fler av det som er igjen av brødfjela

Holdt som bare det og nå ligger den i verktøykassa og venter på å bli brukt ved neste anledning. I tillegg kan jeg sikkert lage mange fler av det som er igjen av brødfjela

Da fikk jeg den løs :err:
Stakk på jobben og henta muttertrekkeren der, samt brukte litt kjølespray. da kom den
og det var MED klokka den skulle skrus opp !!!
så nå er det bare resten igjen ...
Stakk på jobben og henta muttertrekkeren der, samt brukte litt kjølespray. da kom den

Er det ikke bedre med en latmannsarm for å løsne denne mutteren. Blir det for hardt å få løs, så trer du et rør utenpå latmannsarmen. Med muttertrekkeren så får du mange slag på veivakselen, stator og rotor også. Og hvis den tåler det, så er et slagskrujern med 1/2" feste også en mulighet.
På min 1982 mod, så låses mutter med klokka og skrus av mot klokka.Pilsebob wrote:Da fikk jeg den løs :err:
det har du HELT RETT i! jeg tenkte og skrev feil.....Bernt wrote:På min 1982 mod, så låses mutter med klokka og skrus av mot klokka.Pilsebob wrote:Da fikk jeg den løs :err:
satt å tenkte på det da jeg skrudde det sammen igjen at jeg skulle inn her og korrrigere... men glemte det etter ett ukjent antall øl

så opp = MOT klokka!!!