Trenger litt hjelp angående Shovel motorer.
Har kjøpt meg et prosjekt hvor det var tiltenkt å bruke shovel motor, og kommer til å prøve meg på det, selv om jeg er vant med nyere motorer og kjenner ikke denne motoren noe særlig.
Men når ble shovel motoren produsert og levert i hvilke sykkler ???
Noen modeller som er bedre enn andre ????
Vurderer å få tak i en komplett sykkel / eller delesykkel med papirer for bruk av motor etc.........
Alle tips mottaes med takk............
Shovel motor
Re: Shovel motor
den kom i 1966, og blei bytta ut med evoen i 84.
fra den kom, og frem til 1978 var det en panhead med shovelhead topper (early-shovel), på 1200cc. Deretter kom late-shovel som ligner mer på evo motoren, og har samme slagvolumet.
Motoren var vel i alle sykler utenom sportstermodellene, og sevi-car som gikk med flathead ganske lenge..
Var det dette du lurte på?
fra den kom, og frem til 1978 var det en panhead med shovelhead topper (early-shovel), på 1200cc. Deretter kom late-shovel som ligner mer på evo motoren, og har samme slagvolumet.
Motoren var vel i alle sykler utenom sportstermodellene, og sevi-car som gikk med flathead ganske lenge..
Var det dette du lurte på?
entusiast - Softail Custom
Re: Shovel motor
Early Shovel (registershovel) 66-69 i FL/FLH Electra Glide. Late Shovel (alternatorshovel, "grisetryne") 70-84. 1971 kom første modell av FX Super Glide. Senere kom flere modeller bla. FXS Low Rider i 1977, FLT Tour Gide i 79, FXSB Sturgis ("stuegris") og Wide Glide i 80. FXR hvor R står for rubbermount kom i 1982. Siste år for 1200 var i 1980 og første år for 1340 var i 1978. 1340 ble bygd for blyfri bensin. 1984 var siste år for shovelhead og første år for Evo.
Jeg synes early shovel har mest sjarm, men når det gjelder pålitelighet ville jeg kanskje valgt 1340. Husker godt da Wide Gliden ble lansert. "Fabrikkchoppern" med flammelakkering. Drømte om den i mange år....
Jeg synes early shovel har mest sjarm, men når det gjelder pålitelighet ville jeg kanskje valgt 1340. Husker godt da Wide Gliden ble lansert. "Fabrikkchoppern" med flammelakkering. Drømte om den i mange år....
Re: Shovel motor
Takker.....
Dette hjalp mye, ønsker 1340, sa da blir det vel å få tak i noe fra -78 til -84.
Calle ramme, med div venter utålmodig i garasjen...............................
Planen var egentlig å bruke Fatboyen som også står i garasjen og flytte over div......men den fungerer så utrolig bra, så beholder den som bruks sykkel og bygger stivramme med shovel til kos......
Dette hjalp mye, ønsker 1340, sa da blir det vel å få tak i noe fra -78 til -84.
Calle ramme, med div venter utålmodig i garasjen...............................
Planen var egentlig å bruke Fatboyen som også står i garasjen og flytte over div......men den fungerer så utrolig bra, så beholder den som bruks sykkel og bygger stivramme med shovel til kos......
- Gravene MC
- Posts: 220
- Joined: 09 Mar 2010, 21:40
Re: Shovel motor
Hmmhdduc wrote: Planen var egentlig å bruke Fatboyen som også står i garasjen og flytte over div......men den fungerer så utrolig bra, så beholder den som bruks sykkel og bygger stivramme med shovel til kos......



PS! Jeg har 78 og en halv Shovel med grisetryne med 1200 cc... Mye bastardmotorer ute å rusler, tror jeg??
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
Re: Shovel motor
det ble vel levert på 1200 og 1340 i 1978 muligens et par år til også.
SHovel er og blir tingen.
SHovel er og blir tingen.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er