Sinna Shovel med S&S Super E
Re: Sinna Shovel med S&S Super E
resultatet blri akkurat et samme.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Re: Sinna Shovel med S&S Super E
Ja akkurat ja. Da er det jo i utgangspunktet en type choke da, eller?Jan-Ivar wrote:resultatet blri akkurat et samme.
BJ
- Gravene MC
- Posts: 220
- Joined: 09 Mar 2010, 21:40
Re: Sinna Shovel med S&S Super E
OK Vi kaller det choke.
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
Re: Sinna Shovel med S&S Super E
Choke betyr jo å kvele men ja det er og blir samme prinsippet.B.J wrote:Ja akkurat ja. Da er det jo i utgangspunktet en type choke da, eller?Jan-Ivar wrote:resultatet blri akkurat et samme.
på S&S Super E forgaserne sitter det ett enricher system. når du drar aopp armen ved luft filteret åpnes en ny kanal som tilsetter luft og bensin direkte på innsiden av gass spjeldet. dermed øker turtallet og motoren får ett sårt tiltrengt bensin tiilskudd som den ofte må ha når den er kald.
en Choke er ofte ett spjeld som sitter ytterst i forgasseren. ofte er choke spjellet forbundet med gas spjeldet slik at gas spjeldet åpnes noe når choke spjellet stenges. detet skaper et større ndertykk i forgassern som gjør at det suge bensin i fra fullfarts systemet i forgasseren noe det normalt ikek gjør når motoren står på tomgang av den enkle grunnat undertrykket i frogasseren er laver med choke spjellet åpent.
Ja vi kan kalle den en choke. eller for å være helt sikkre KALD STARTS ANNORDNING det burde dekke det meste.
da innsprøytnings systemene har noe tilsvarende men det styres da av computeren
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
- Gravene MC
- Posts: 220
- Joined: 09 Mar 2010, 21:40
Re: Sinna Shovel med S&S Super E
Dette er ganske dekkende, ja Poenget er jo at det virker. Og det gjør det joJan-Ivar wrote:Choke betyr jo å kvele men ja det er og blir samme prinsippet.B.J wrote:Ja akkurat ja. Da er det jo i utgangspunktet en type choke da, eller?Jan-Ivar wrote:resultatet blri akkurat et samme.
på S&S Super E forgaserne sitter det ett enricher system. når du drar aopp armen ved luft filteret åpnes en ny kanal som tilsetter luft og bensin direkte på innsiden av gass spjeldet. dermed øker turtallet og motoren får ett sårt tiltrengt bensin tiilskudd som den ofte må ha når den er kald.
en Choke er ofte ett spjeld som sitter ytterst i forgasseren. ofte er choke spjellet forbundet med gas spjeldet slik at gas spjeldet åpnes noe når choke spjellet stenges. detet skaper et større ndertykk i forgassern som gjør at det suge bensin i fra fullfarts systemet i forgasseren noe det normalt ikek gjør når motoren står på tomgang av den enkle grunnat undertrykket i frogasseren er laver med choke spjellet åpent.
Ja vi kan kalle den en choke. eller for å være helt sikkre KALD STARTS ANNORDNING det burde dekke det meste.
da innsprøytnings systemene har noe tilsvarende men det styres da av computeren
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!