Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi og?
Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi
Min 883 lå vel på rundt halvliteren (gadd aldri finregne). Etter den ble 1200 kan jeg kjøre et par mil lengre før lampa lyser. Den blir gjerne ikke kjørt like hardt nå som da den var 883?
Jeg kjøpte sportster fordi: Mye billigere enn de fleste andre HD'er, lett å manøvrere i bytrafikk og (ganske) enkel å skru på. Ikke er den så høy heller (jeg er litt over 160) Sykkelen (89' Sportster)min kosta ca 40K da jeg kjøpte den. Har vel lagt i en ca 15-20K til, og nå begynner den å bli OK syns jeg. Hadde som mål å ikke måtte låne penger for å kjøpe da det etter min smak suger å måtte betale flere tusen 12 måneder i året for noe man får brukt i 5-6 mnd. Også slipper man jo å ha dårlig samvittighet dersom man ikke får kjørt så fort sola stikker fram...

Du kan få feit bakdekk på sportseren også, men det spørs om du ikkje ødelegger kjøreegenskapene...jøran wrote:Jeg synes ikke min 1200 c er spesielt "lat" Den er både rask nok og går fort nok for meg.(prismessig passer den meget godt) Når jeg står sammen med andre HD med skikkelig fete bakdekk, så føler jeg meg kanskje litt liten, men det er bare til jeg starter opp..............Lydmessig er jeg på "høyden":)
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Forstår spørsmålet. Kjører selv sammen med lokale HOG og føler meg helt ærlig litt "liten".
Var derimot på førerutviklingskurs på en go-kart bane sammen senior mc. Her følte jeg meg ikke "liten" og fikk også testet sykkelen på banekjøring. Utrolig lærerikt og ikke minst GØY. Sportsteren steg mange hakk i mine øyne og var utrolig morsom å kjøre på bane.
Sykkelen var selvfølgelig ikke den raskeste på banen........men ærlig talt...det er ikke derfor man har kjøpt Harley. Men.... jeg ble hørt når jeg var på banen, med mine screamin eagle 2 potter :err:
Jeg lærte sykkelen å kjenne på dette kurset og er mye mere fornøyd med sykkelen. Sykkelen er dessuten anvendelig som brukssykkel og jeg beholder den nok en stund ja.........

Var derimot på førerutviklingskurs på en go-kart bane sammen senior mc. Her følte jeg meg ikke "liten" og fikk også testet sykkelen på banekjøring. Utrolig lærerikt og ikke minst GØY. Sportsteren steg mange hakk i mine øyne og var utrolig morsom å kjøre på bane.

Sykkelen var selvfølgelig ikke den raskeste på banen........men ærlig talt...det er ikke derfor man har kjøpt Harley. Men.... jeg ble hørt når jeg var på banen, med mine screamin eagle 2 potter :err:
Jeg lærte sykkelen å kjenne på dette kurset og er mye mere fornøyd med sykkelen. Sykkelen er dessuten anvendelig som brukssykkel og jeg beholder den nok en stund ja.........
For å vende tilbake til det TS spør om, sportstereiere er ikke dverger, og Sportster er en fullverdig Harley. Det var mer "i gamle dager" at Sportster ble sett på som en damesykkel.
Da har jeg "konvertert" til Fat Boy.
Ikke et vondt ord om Sportster.
Jeg kjøpte min Sportster i september 2010 og har kjørt den over 5000km siden da. Hadde ikke kjørt sykkel på 30 år :err: når jeg kjøpte Sportsteren og ble "helfrelst" i Harley og HOG miljøet.
Fat Boyen (2002) var et "impulskjøp" som jeg kom hjem med uten å informere kona
(lettere å få tilgivelse osv.)
Vi er fremdeles veldig gode venner
Ikke et vondt ord om Sportster.
Jeg kjøpte min Sportster i september 2010 og har kjørt den over 5000km siden da. Hadde ikke kjørt sykkel på 30 år :err: når jeg kjøpte Sportsteren og ble "helfrelst" i Harley og HOG miljøet.
Fat Boyen (2002) var et "impulskjøp" som jeg kom hjem med uten å informere kona

Vi er fremdeles veldig gode venner

Kjørte tur sammen med en fin Sportster i dag 

Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
Bikes don't leak oil, they mark their territory
Jeg tok lappen i fjor og kjøpte Sportster samme tid. For meg har det aldri vært aktuelt med noe annet enn Harley, og da muligheten kom ble det en 1996 Sportster 1200XL. I løpet av året har jeg byttet ut en god del på sykkelen, med blant annet Badlander sadel, dragbar styre, nye skull derby/ timer cover, diverse krom til blant annet oljetank og fremflyttersett. Nå venter jeg på nye dyser til forgasser, et åpent luftfilter fra Arlan Ness Big Sucker, gule fete Screamin Eagle pluggledninger, Willie G skull tanklokk og kromdeksel til pluggfester. Fra før sitter det Cycle Shack slip ons. Så nå blir det ennå mer skyv og lyd. For lyden på Cycle Shack kombinert med org 1200-motor er virkelig rå. Mange som snur seg. Dyp og skikkelig Harley-lyd. Samtidig ganske lugn på tomgang, ift de med raka rør. Kjempefornøyd med Sportsteren, og kommer til å beholde den i mange år til. Polerer og pusser krom annenhver dag
Jeg er 176 cm høy og passer perfekt for sykelen størrelsesmessig. Men jeg drømmer veldig om en fremtidig oppgradering til en Night Train; som for meg fremstår som den feteste Harley :err: En Night Train med 200-bakdekk, kort baksjerm med bobber-look er drømmen. Fyller 38 år nå straks, så jeg får vente med oppgraderingen til jeg passerer 40
Nei, Sportster er en veldig kul sykkel. Det eneste jeg synes er at mange ødelegger sin Sportster med diverse touring-utstyr. For meg ligger det i navnet Sportster, at sykkelen skal være sporty. Gjerne singel-sadel/ lav-profil sadel ala Badlander/ LePera, senkesett med progressive dempere, dragbar/ apestyre eller litt bobber-look og evt et 21" framdekk. Det er slik jeg personlig mener at Sportsteren skal se ut. Når man bygger om en ellers fin Sportser til en look ala Road King; med diger vindskjerm, svære sidevesker med frynser, diger tykk dobbelsadel med ryggstøtte som går opp til midt på ryggen, lær-frynser fra håndtakene; ja så synes i hvertfall jeg at man har ødelagt det sportslige i Sportsteren.
Neste sommer skal jeg ha Licks 10" progressive dempere og bytte ut mine motordeksler med kromdeksler. Og kanskje jeg kjører eksos-bandasje for en mer røff/ bobber-look. Vi får sjå
Ett bilde av Sportster jeg mener ikke har noe med Sportster å gjøre...og resten selve essensen av hva en Sportster er

Nei, Sportster er en veldig kul sykkel. Det eneste jeg synes er at mange ødelegger sin Sportster med diverse touring-utstyr. For meg ligger det i navnet Sportster, at sykkelen skal være sporty. Gjerne singel-sadel/ lav-profil sadel ala Badlander/ LePera, senkesett med progressive dempere, dragbar/ apestyre eller litt bobber-look og evt et 21" framdekk. Det er slik jeg personlig mener at Sportsteren skal se ut. Når man bygger om en ellers fin Sportser til en look ala Road King; med diger vindskjerm, svære sidevesker med frynser, diger tykk dobbelsadel med ryggstøtte som går opp til midt på ryggen, lær-frynser fra håndtakene; ja så synes i hvertfall jeg at man har ødelagt det sportslige i Sportsteren.
Neste sommer skal jeg ha Licks 10" progressive dempere og bytte ut mine motordeksler med kromdeksler. Og kanskje jeg kjører eksos-bandasje for en mer røff/ bobber-look. Vi får sjå

Ett bilde av Sportster jeg mener ikke har noe med Sportster å gjøre...og resten selve essensen av hva en Sportster er

1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
Eller denne, som for meg må være den feteste Sportsteren jeg noen gang har sett
Denne blir en mal for hvordan min egen 1200XL skal forvandlestil... litt etter litt :err:

1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
- chrissenator
Den spoileren har liksom ingenting på en harley å gjøre og det blir litt plastic look, helt til jeg kikket litt etter og bare fant ut at den gjorde ganske mye med hele intrykket og nå synes jeg den er en vesentlig del av helheten...Ronin73 wrote:Eller denne, som for meg må være den feteste Sportsteren jeg noen gang har settDenne blir en mal for hvordan min egen 1200XL skal forvandlestil... litt etter litt :err:
Kanon tøff sykkel ja....
To Sportstere er dobbelt så gøy