Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi og?

Post Reply
BikerEva

Post by BikerEva »

Alle Harleyer er late når de kommer fra fabrikken. Når en 1200 v-Max kommer ut fra fabrikken med 150 hester uten at det går utover driftssikkerheten er det jo ikke akkurat hentet mye ut av en 1450 HD hk-messig.

Skal man ha hester og leke Ghost Rider (han som kjører fra purken, ikke han andre), har man valgt feil merke :err:
Harlex

Re: Sportster'ere.. er vi Harley-dverger eller er vi okey vi

Post by Harlex »

Harley4x4 wrote:
kkanst wrote:
Så, hva synes dere mine damer og herrer? Kan dere berolige meg?? :p
Er jammen ikke sikker på om jeg kan berolige deg. Sportster var kanskje en sporty sykkel for 30-40 år siden. Nå er det bare en ekstremt lat tosylindra motorsykkel med elendige bremser. I mine øyne hadde det vært bedre om Buell hatt båret Sportster-navnet. Det er (var :( )jo en sportssykkel i ordets rette forstand.

Men sykkelen er jo grei på mange måter. Kan være ekstremt billig å kjøre (under 0.3 har jeg hørt om) og den er omtrent vedlikeholdsfri foruten oljeskift. Men herregud en original 883 er lat. Jeg har en gammel engelskmann på lur, og den eter sportstere til frokost, både rett frem og i svinger.

Men igjen, en sportster kan modifiseres. Bedre bremser, 1200-sats og litt hvassere kammer og eksos gjør underverker. For en standard 883 er (jeg vet det er tredje gang jeg skriver det :err: ) LAT!
Hjelper kraftig på med litt mods på 883 Sportsteren ja. Det er sant... Men så det er jo ikkje alle som har like dårlig tid heller...Det er ikkje "problemer med å holde trafikken lat" vi snakker om heller.... Og jeg vet det er (minst) tiende gangen jeg sier det: Ingen kjøper Harley (verken den ene eller andre modellen) for å være den "kjappeste i gaten." I såfall har de gjort et stort bomkjøp..... Vi skal le av plastrakettene vi... IKKE prøver å være som dem... Da er det både lettere og billigere og bli en av dem.... Har forøvrig vært der og har masse av respekt igjen for dem som velger det...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Harley4x4

Re:

Post by Harley4x4 »

BikerEva wrote:Alle Harleyer er late når de kommer fra fabrikken.
Óg har dårlige bremser. :lol:
BikerEva

Post by BikerEva »

Min har doble skiver fra fabrikken :)
baremei

Post by baremei »

Jeg har også doble skiver på min 1200. Og dynagaffel og stretcha tank og progressive dempere og stålomspunne slanger og veltebøyle og turpegs og ekstralys og screamin eagle og jeg vet ikke hva. Men jeg kjøpte den sånn, synes den er fin, jeg! Men så er jeg jente... :err:
Messiah

Post by Messiah »

kkanst wrote:Hvor høy er du/dere som kjører sportster da?
187cm
Forøvrig er jeg enig i at bremsene på sportster suger lut.....men se på de da....ett kammer og eleeeeendige skiver.... Har sett barnevogner med kraftigere bremser!
Jeg er ikke enig i at 883 er lat derimot! Synes d er en overraskende sprek motor, hvis man sammenligner med feks 1340!
Skal man ha rakett må man kjøpe japs!
På alle dragrace jeg har vært på, har 1200 sporty med div mods vunnet i finalen, stort sett mot en Buell...(steiler) med unntak av den ene gangen en blodtrimma nightrain deltok....den var forøvrig på veien i to-tre uker før den skar seg....
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
Coldman

Post by Coldman »

Har mange kompiser med Sportster. Ingen problemer med noe som helst. Jeg tenker aldri over hvilken sykkel folk har - og det tror jeg de færreste gjør. Kjøtthuer som "ser ned" på folk som har Sportster finnes helt sikkert, men de sliter selvfølgelig bare med ekstra liten pikk.

Det er mye positivt med Sportster, bl.a. når det kommer til reparasjoner. Sammenlikn f.eks. beltskifte på en Sportster kontra en BigTwin. Selv syntes jeg Sportsteren ble litt liten med kona bakpå, samt at den ikke egnet seg like godt til langkjøring som den jeg har nå. Kan godt hende jeg bytter tilbake til Sportster. Har jo kommet en del knalltøffe modeller.

Nå er sesongen godt igang. Nyt den, men kjør forsiktig.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Münsterjeger

Post by Münsterjeger »

Harley4x4 wrote: Kan være ekstremt billig å kjøre (under 0.3 har jeg hørt om) og den er omtrent vedlikeholdsfri foruten oljeskift.

Hente sykkel i Kjøpsvik sommeren som var.
Testet ut litt forbruk, og havnet på 0,22.
Da lå jeg bak en lastebil hele tiden, men man kan ikke klage da!

Ved litt hard kjøring, og uten å tenke på å ligge i noe som helst dragsug, hadde jeg i våres et forbruk oppimot 0,4.

For øvrig er jeg vel 176 på sokkelesten om jeg strekker meg voldsomt. :heh:
kkanst

Post by kkanst »

Sportsteren skal ha et forbruk på 0,45 jfr tabellen.. Men jeg tviiler på at det stemmer egentlig basert på egen erfaring..
2001 1550 Deuce.
jøran

Post by jøran »

Jeg synes ikke min 1200 c er spesielt "lat" Den er både rask nok og går fort nok for meg.(prismessig passer den meget godt) Når jeg står sammen med andre HD med skikkelig fete bakdekk, så føler jeg meg kanskje litt liten, men det er bare til jeg starter opp..............Lydmessig er jeg på "høyden":)
Post Reply

Return to “Sportster”