Mjøsa Rundt 1 mai
Re: Mjøsa Rundt 1 mai
Fra Skedsmokorset til Dal er det nok mer enn 2 mil, jeg vil anslå at det i allefall er 3. Når samles folk på Minnesund?
Da er vi klare for tur i morgen. Tipper vi er på Shell Skedsmovollen (eller er det Skedsmokorset det heter) mellom 09.43 og 09.46
Satser på varm asfalt, grønne plener og lettkledde piker.

Satser på varm asfalt, grønne plener og lettkledde piker.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Husk å opplyse gulesider.no om at kartverket deres er feil da.jøran wrote:Fra Skedsmokorset til Dal er det nok mer enn 2 mil, jeg vil anslå at det i allefall er 3. Når samles folk på Minnesund?

"Kjørestrekning:19,9 kmReisetid ca:15 min"
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
Hei shovel78. Skal ikke starte en diskusjon om ting som er udiskutabel,(det er jo bare å måle) men på min PC så anslår "gule sider" og "kvasir kart" at strekningen Skedsmokorset til Råholt (vil ikke akseptere Dal, som også ligger i Eidsvoll) er mellom 35 og 39 km, om man vil måle motorvei eller småveier. Da trekker jeg fra ca 5 km fra Råholt til Dal. Ha en fin dag!
Oi, jeg må da ha vært full i gjærningsøyeblikket, jeg fikk for meg at det var fra Statoil på Dal, og til Minnesund.jøran wrote:Hei shovel78. Skal ikke starte en diskusjon om ting som er udiskutabel,(det er jo bare å måle) men på min PC så anslår "gule sider" og "kvasir kart" at strekningen Skedsmokorset til Råholt (vil ikke akseptere Dal, som også ligger i Eidsvoll) er mellom 35 og 39 km, om man vil måle motorvei eller småveier. Da trekker jeg fra ca 5 km fra Råholt til Dal. Ha en fin dag!
Vet da fan hvordan jeg fikk til det.
Legger meg langflat for den

Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Var et par sykkler på Minnesund i dag.. :err:
Virago, Svima, mannen min og jeg fikk med oss starten fra Hamar. Å rusle rundt i folkehavet av blide MC-folk en times tid før start, og å kjøre i kolonne med politieksorte ut av Hamar syns jeg er innmari moro. Dessuten føler jeg meg litt kongelig når så mange "sivile" står langs veien og vinker.
Noen sa at de ikke ville være med, fordi de hadde hørt at utkjøringen fra Hamar går så tregt, at man bare "filer" på clutchen. Det er ikke min erfaring, men vi er alltid langt fremme i kolonnen, mulig det er verre lenger bak. I går fulgte jeg med på speedometeret, og kolonnen lå i 60 ut av Hamar. Akkurat i hovedgata gikk litt langsommere, men godt over gangfart. Her er noen bilder:

Mye folk på torget. Jeg har ikke sett noen tall for i år, men for to år siden skal det ha deltatt 5000, og jeg syns det så ut til å være like fullt i år.

Hele Storgata var tettpakket av ventende MC-er.

Virago. Det er ca 30 år siden sist vi traff hverandre.

Skjønne Svima på Løven. MC-en til Virago bak.

Da mannen min så at jeg tok frem kameraet, benyttet han anledningen til å overfalle Svima.

Fin lakk.

Mannen min likte merkelig nok best motivet på det nederste bildet, mens jeg foretrakk motivet på andre siden av tanken.

Noen sa at de ikke ville være med, fordi de hadde hørt at utkjøringen fra Hamar går så tregt, at man bare "filer" på clutchen. Det er ikke min erfaring, men vi er alltid langt fremme i kolonnen, mulig det er verre lenger bak. I går fulgte jeg med på speedometeret, og kolonnen lå i 60 ut av Hamar. Akkurat i hovedgata gikk litt langsommere, men godt over gangfart. Her er noen bilder:

Mye folk på torget. Jeg har ikke sett noen tall for i år, men for to år siden skal det ha deltatt 5000, og jeg syns det så ut til å være like fullt i år.

Hele Storgata var tettpakket av ventende MC-er.

Virago. Det er ca 30 år siden sist vi traff hverandre.

Skjønne Svima på Løven. MC-en til Virago bak.

Da mannen min så at jeg tok frem kameraet, benyttet han anledningen til å overfalle Svima.

Fin lakk.

Mannen min likte merkelig nok best motivet på det nederste bildet, mens jeg foretrakk motivet på andre siden av tanken.

Last edited by Hera on 02 May 2011, 08:58, edited 1 time in total.
Takk for turen folkens. Det ble nesten 16 timer og 55 mil. Trivelig tur på alle måter.
Slenger ut et mobilbilde fra Nebbenes:

Slenger ut et mobilbilde fra Nebbenes:

Coldman
Hei igjen Hera
Fine bilder, skal sjå om eg får lagt ut nokre eg også.
Takker igjen for følget til Hamar, fikk forøvrig følge resten av turen oppigjen også, traff på en gjeng fra Chapteret som også hadde vert på Konsert,
Alltid kjekkest å køyre ilag med andre,
Take care, kansje vi møtest på veien igjen
Fine bilder, skal sjå om eg får lagt ut nokre eg også.
Takker igjen for følget til Hamar, fikk forøvrig følge resten av turen oppigjen også, traff på en gjeng fra Chapteret som også hadde vert på Konsert,
Alltid kjekkest å køyre ilag med andre,
Take care, kansje vi møtest på veien igjen
Alderen er kun et tall som man selv velger hvordan man forholder seg til "Virago"