Har en 2000 mod Road King;Fuel Injected som byr på litt problemer.
Når jeg starter opp går den helt fint ei stund;for så å bare dø ut;nesten som den ikke får bensin.
Har prøvd med nytt filter uten at det ble bedre.Så kom jeg til å huske at jeg hadde det samme på en gammel Passat for noen år siden;
symptomene var de samme og ble fiksa da jeg bytta fordeler.
Hva kan årsaken være på Road Kingen;og hva er det som erstatter fordeleren på denne sykkelen med
innsprøytning og elektronisk tenning???
På forhånd takk
Road King som ikke vil gå
Re: Road King som ikke vil gå
Noen skudd i blinde...
Har du startsperre? Vet at enkelte sykler starter selv om startsperra er innkoblet, men så stopper de straks igjen.
"Noe" (tenningsmodul, coil, plugger....) feiler ved høyere temp.
Dårlig kontakt på batteriet.
Kan du sjekke om du har gnist på pluggene... Det har du jo siden den starter, men om du kan finne ut om du har gnist hele tiden, er du jo et stykke videre.
Ang "fordeler", så har du vel ikke det... Jeg mener det er en magnetisk pickup. Kan sikkert være noe der også.
Har du startsperre? Vet at enkelte sykler starter selv om startsperra er innkoblet, men så stopper de straks igjen.
Kan du sjekke om du har gnist på pluggene... Det har du jo siden den starter, men om du kan finne ut om du har gnist hele tiden, er du jo et stykke videre.
Ang "fordeler", så har du vel ikke det... Jeg mener det er en magnetisk pickup. Kan sikkert være noe der også.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
- Per-øivind
I og med det føles som om den går tom for bensin ville jeg ha sjekket om gasseren får bensin hele tiden. Hvis dette skjer hvergang og motoren går omtrent like lenge hvergang, kan det tyde på at flottørkammeret ikke fylles opp med bensin. Ta av slangen og se at det renner lenge ut av den. Se inn i gasseren når sykkelen går og gjerne gass litt så du ser at det kommer bensin. Burde eliminere bensinproblem ihvertfall, hvis du tror det er det.
Han har ikke gasser. Han har EFI.Per-øivind wrote:I og med det føles som om den går tom for bensin ville jeg ha sjekket om gasseren får bensin hele tiden. Hvis dette skjer hvergang og motoren går omtrent like lenge hvergang, kan det tyde på at flottørkammeret ikke fylles opp med bensin. Ta av slangen og se at det renner lenge ut av den. Se inn i gasseren når sykkelen går og gjerne gass litt så du ser at det kommer bensin. Burde eliminere bensinproblem ihvertfall, hvis du tror det er det.
Coldman
- Per-øivind
Akkurat, holder meg til det gamle og da ser en hvordan det går :err:Coldman wrote:Han har ikke gasser. Han har EFI.Per-øivind wrote:I og med det føles som om den går tom for bensin ville jeg ha sjekket om gasseren får bensin hele tiden. Hvis dette skjer hvergang og motoren går omtrent like lenge hvergang, kan det tyde på at flottørkammeret ikke fylles opp med bensin. Ta av slangen og se at det renner lenge ut av den. Se inn i gasseren når sykkelen går og gjerne gass litt så du ser at det kommer bensin. Burde eliminere bensinproblem ihvertfall, hvis du tror det er det.
Sprekk i bensinpumpe / slangetilkobling på pumpe har vel vært en gjenganger på tidlige modeller med EFI..
Hadde lignende problemer på en leiesykkel i USA. Måtte bytte benisnpumpe.
Bensinpumpe ligger innr i bensintanken.
Frem og tilbake er ikke like langt...
Siden du nevner det så er det også et bensinfilter (også inni tanken) som skal skiftes ved jevne mellomrom.torjor wrote:Sprekk i bensinpumpe / slangetilkobling på pumpe har vel vært en gjenganger på tidlige modeller med EFI..
Coldman
Takk for tilbakemeldinger.
Jeg har bytta bensin-filteret; uten at det ble bedre;skal etterhvert
gjøre noen av de andre ting som foreslås av dere
Jeg har bytta bensin-filteret; uten at det ble bedre;skal etterhvert
gjøre noen av de andre ting som foreslås av dere

Har fått nok et tips om coil;får vurdere dette før jeg laster opp og kjører til Trondheim og autorisert verkstedColdman wrote:Noen skudd i blinde...

Har nå sjekka for gnist etter at sykelen stoppa;og det gnistrer som bare det;da kan kanskje Coil
utelukkes?
Hadde en samtale med HOG-Parts i Trondheim som hadde et likt tilfelle som dette for noen uker siden.
Løsninga da ble å tømme tanken totalt;steame den så man var helt sikker på at den var helt ren;også skal
det visstnok være mulig å gjøre ren pumpa på et vis;hvis man får den ut av tanken.....
Mange forslag av forskjellige type;hadde vært enklere om det hadde vært ei soleklar løsing
utelukkes?
Hadde en samtale med HOG-Parts i Trondheim som hadde et likt tilfelle som dette for noen uker siden.
Løsninga da ble å tømme tanken totalt;steame den så man var helt sikker på at den var helt ren;også skal
det visstnok være mulig å gjøre ren pumpa på et vis;hvis man får den ut av tanken.....
Mange forslag av forskjellige type;hadde vært enklere om det hadde vært ei soleklar løsing