Dyna S tenning
Dyna S tenning
Jeg har Dyna S tenning på softail'n min. Den to "magnetene" inne i gristrynet er blitt flyttet. Er det noen her som har slik tenning somm ville tatt seg bryet med å måle avstanden på toppen mellom disse "magnetene" så hadde jeg vært veldig takknemlig. Sylinder to hos meg er ikke riktig timet pga at dette har blitt flyttet.
Re: Dyna S tenning
jeg har en slik tenning i min Gamle SHovelhead. funker helt utmerket.
hva er det som er flyttet begge magnetene erlelr bare den ene.
så vidt jeg vet er det ikke mulig å flytte på en og en uten å måtte bore og gjenge nye hull i tennings plata.
men hvilken avstand er det du trenger. hvis du kan legge inet bilde som ilustrasjon kan det være enklere.
hva er det som er flyttet begge magnetene erlelr bare den ene.
så vidt jeg vet er det ikke mulig å flytte på en og en uten å måtte bore og gjenge nye hull i tennings plata.
men hvilken avstand er det du trenger. hvis du kan legge inet bilde som ilustrasjon kan det være enklere.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Når jeg fikk sett litt bedre etter så sitter jo magnetene fast. Ikke godt å få flytt på disse nei.
Batteriet er toppladet men drar nesten ikke rundt motoren, den butter som om tenninga er helt vill men går gått når den endelig vil starte.
Batteriet er toppladet men drar nesten ikke rundt motoren, den butter som om tenninga er helt vill men går gått når den endelig vil starte.
Last edited by chucky on 15 Apr 2011, 17:30, edited 1 time in total.
Hva er egentelig problemet?
er den vanskelig å starte?
går den drålig? skyter en i eksos elelr innsug?
du får på Dyna S tenningen kun flyttet pick upene samtidig. der er forinnstilt med riktig avstand mellom sylinerne
for å forandre på dette må dy fysisk modde selve tennings plata.
kanskej dte rr er andre ting som er feil.
kjører som sagt selv med samem type tennings nalegg på min gamel slitte shovel. det funkere som bare pokker.
stratet i dag tidlig i -2,6 gtader. på med chocken. 3 pump med gasshåntaket . vir på nøkkelen. tror ikek sratnmotoren gikk emr en 3 runrder før en gamel shovelheaden buldra i gang. den hosta og harak litt i 30 sekunder før den stabiliserte sseg på noe forhøyet tomgang.
da jeg reiste hje i kvel var det 10 varme grader å da rakk vel startmotoren å gå en runde før det ble luft i luka.
du børkanskdej se over de andre justeringene på motoren eventuel sjekke teningpunktet for begge sylinderne.
er den vanskelig å starte?
går den drålig? skyter en i eksos elelr innsug?
du får på Dyna S tenningen kun flyttet pick upene samtidig. der er forinnstilt med riktig avstand mellom sylinerne
for å forandre på dette må dy fysisk modde selve tennings plata.
kanskej dte rr er andre ting som er feil.
kjører som sagt selv med samem type tennings nalegg på min gamel slitte shovel. det funkere som bare pokker.
stratet i dag tidlig i -2,6 gtader. på med chocken. 3 pump med gasshåntaket . vir på nøkkelen. tror ikek sratnmotoren gikk emr en 3 runrder før en gamel shovelheaden buldra i gang. den hosta og harak litt i 30 sekunder før den stabiliserte sseg på noe forhøyet tomgang.
da jeg reiste hje i kvel var det 10 varme grader å da rakk vel startmotoren å gå en runde før det ble luft i luka.
du børkanskdej se over de andre justeringene på motoren eventuel sjekke teningpunktet for begge sylinderne.
100%er
100%er
Motoren fusker litt på sylinder nr 2. Har prøvd å bytte plugger flere ganger. Har byttet mellom sylindrene også men feilen er fortsatt på sylinder 2....... Er det en enkel måte og sette tenninga riktig ?
Siste tur var det akkurat som om den gikk tom for bensin enda tanken er smekk full. Fikk kjørt ca en km så var det stopp. hjalp ikke å kjøre pent heller. Går veldig bra til det stopper da.....
Har nå bestilt meg nytt Odyssey PC 680 Batteri .Møkk lei Biltema skiten som ble kjøpt like før sesongslutt i fjor.
Har også bestilt meg CV forgasser da den gamle er litt reparert her og der.
Siste tur var det akkurat som om den gikk tom for bensin enda tanken er smekk full. Fikk kjørt ca en km så var det stopp. hjalp ikke å kjøre pent heller. Går veldig bra til det stopper da.....
Har nå bestilt meg nytt Odyssey PC 680 Batteri .Møkk lei Biltema skiten som ble kjøpt like før sesongslutt i fjor.
Har også bestilt meg CV forgasser da den gamle er litt reparert her og der.
hvis du har skiftet plugger og du har skiftet pluggledninger. så de kan du utlukke.
du sier du har skift ai mellom sylindren så feiulen ligger nok ikke i hverken plugger eller ledninger.
det du kan gjøre er å skifte om på coilene. du behøver ikke byttel plass på den men flytte om på ledningen .
hvis den fortsatt fusker på den bakresylindern. må du nok begynne å se på innsugs pakninger elelr eventuelt toppakningen.
jeg har egentelig ikke noe tro på det dette er ett tennings problem. jeg tror som sagt mer på falsk luft. lekk toppakning
eller en brent ventil
du sier du har skift ai mellom sylindren så feiulen ligger nok ikke i hverken plugger eller ledninger.
det du kan gjøre er å skifte om på coilene. du behøver ikke byttel plass på den men flytte om på ledningen .
hvis den fortsatt fusker på den bakresylindern. må du nok begynne å se på innsugs pakninger elelr eventuelt toppakningen.
jeg har egentelig ikke noe tro på det dette er ett tennings problem. jeg tror som sagt mer på falsk luft. lekk toppakning
eller en brent ventil
100%er
100%er
Da er det bare å brette opp armene å skru som svarten, skal til bunns i dette her.
Takk for gode tips så langt.
Takk for gode tips så langt.