Dette var ikke en Harley, det var Moto Guzzien min.Coldman wrote:16000 på et bakdekk er jo akseptabelt, men et fordekk bør vel vare lengre (på en Harley).
Mange av RR-gutta er nok fornøyd med 6000 (seriøst).
Dekkskifte
Re: Dekkskifte
hvor langt man kan kjøre abhenger vel av kjøre stil og ikke minst dekk type.
det er vel med motorsykkel som med bil at de ulike dekk typene slites med forskjellgi hastighet.
hardere gummiblaninger holder lenger men gir "dårligere" grep enn de mykere blandingene.
nå trenger vi heldigvis ikke ekstrem dekk på våre sykkler.
det er vel med motorsykkel som med bil at de ulike dekk typene slites med forskjellgi hastighet.
hardere gummiblaninger holder lenger men gir "dårligere" grep enn de mykere blandingene.
nå trenger vi heldigvis ikke ekstrem dekk på våre sykkler.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Jeg får studere dem lit nærmere.
Hva er forresten kravet til mønsterdybde?
Hva er forresten kravet til mønsterdybde?
Har det ikke vært noen endringer siden den 01.01.09 er det 1,6 mm.
§ 1-4. Hjul
1. For motorvogn som har hjul og er konstruert for fart over 30 km/t, gjelder følgende:
a) Dekk på bil, motorsykkel, traktor, motorredskap, tilhenger eller tilhengerredskap skal ha mønsterdybde minst 1,6 mm.
§ 1-4. Hjul
1. For motorvogn som har hjul og er konstruert for fart over 30 km/t, gjelder følgende:
a) Dekk på bil, motorsykkel, traktor, motorredskap, tilhenger eller tilhengerredskap skal ha mønsterdybde minst 1,6 mm.
01 Fat Boy stage 1 SEST
Det stemmer. Jeg hadde vinterdekka mine i huet og for slike er det 3 mm (om jeg ikke husker feil... ).Toro wrote:Har det ikke vært noen endringer siden den 01.01.09 er det 1,6 mm.
§ 1-4. Hjul
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
vinterdekk til bil er minimun 3 mm ja..
husk nå også på at gummien blir gammel og hard etterhvert.
husk nå også på at gummien blir gammel og hard etterhvert.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
j bytta mine 5 år gamle dekk nå i sommer etter 16" km og det var en utrolig stor forskjell på kjørekomforten. framdekket måtte byttes men jeg kjente etterpå at j var inmari glad j bytta bak og!
/ Svima
Eg kjørte dekkene mine i 3 år og med nye fremme og bak er ikke kjøregenskapene til å kjenne i gjenn det skal sies at eg bytta til bedre merke også men sykklen klatrer ikke i hjulsporene lengre den vobler ikke på frest asfalt ja den ble mye bedre å kjøre dekk er fersk vare rett og slett .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
Noen som har forslag til hva slags merke man kan trøkke på, bortsett fra de originale (conti eller bridgestone eller hva det nå er?)