Er det noen mulighet å få denne registrert i Norge på en enkel måte uten alt for mye papirarbeid ?
Går ut fra at den har Svenske skilter idag.
Og hva kommer toll og avgifter på ? ( sånn omtrent )
Salgspris 151.000 Norske kr.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=23678031" onclick="window.open(this.href);return false;
Knut.
Tøff sykkel til salgs
Re: Tøff sykkel til salgs
Det ligger vel en kalkulator på tollvesenet sine sider, toll.no eller noe sånt.
Og så spørs det vel på hva slags dokumentasjon som finnes på rammen, hvor lett eller vanskelig det vil bli å få den registrert her til lands.
Og så spørs det vel på hva slags dokumentasjon som finnes på rammen, hvor lett eller vanskelig det vil bli å få den registrert her til lands.
Re: Tøff sykkel til salgs
Med tollvesenets kalkulator blir det ca 116.000,-kr i avgifter hvis motoren er på 100 hk.
Og så blir det vel litt litt ekstra utgifter / frakt og den kommer seg sikker på 300.000
Får vel starte som skraphandler (noen påstår at jeg allerede gjør det) og få egne prøveskilt
Kanskje bedre å kjøpe en med Norske skilt.
Knut.
Og så blir det vel litt litt ekstra utgifter / frakt og den kommer seg sikker på 300.000
Får vel starte som skraphandler (noen påstår at jeg allerede gjør det) og få egne prøveskilt

Kanskje bedre å kjøpe en med Norske skilt.
Knut.
- AngelowDoom
- Posts: 16
- Joined: 05 Aug 2010, 18:41
Re: Tøff sykkel til salgs
For å få den der registrert må du nok også skifte eksos, sette på blinklys, lys bak, speil, skilt holder som følger norske krav ++
Og for at den skal holde seg i god stand bør den vel oppbevares i en oppvarmet garasje, poleres med jevne mellomrom ++
Tillegg til den er så lav at er du uheldig med en stein når du kjører kan det bli ganske dyre repreasjoner.
Og når den bakskjermen er så klin intil dekket som det er, vil det se ut som du har hatt magasjau opp etter ryggen om du skulle finne på å kjøre over en vannpytt. Men en sann sykkel kan man vel kun ta ut på finaste sommaren. Som i år var på en fredag
Nei ikkje noke for vestlandsklima iallefall!!
Og for at den skal holde seg i god stand bør den vel oppbevares i en oppvarmet garasje, poleres med jevne mellomrom ++
Tillegg til den er så lav at er du uheldig med en stein når du kjører kan det bli ganske dyre repreasjoner.
Og når den bakskjermen er så klin intil dekket som det er, vil det se ut som du har hatt magasjau opp etter ryggen om du skulle finne på å kjøre over en vannpytt. Men en sann sykkel kan man vel kun ta ut på finaste sommaren. Som i år var på en fredag

Nei ikkje noke for vestlandsklima iallefall!!
Re: Tøff sykkel til salgs
er det ikke noe i reglene som sier hvsi kjøretøyet ahr vært registret og godkejnt i et annet EU land skal det også kunen godkjennes i Norge. mene rå ha lest dette ett sted.
det er i tilfelel npoe fint med EØS avtalen
det er i tilfelel npoe fint med EØS avtalen
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Re: Tøff sykkel til salgs
Det er korrekt. Men sykkelen må vises før registrering og fortsatt gjelder kravene til lys, lyd og utslipp. Dersom det f.eks har vært ettermontert et annet eksosanlegg etter godkjenning i Sverige må det monteres et godkjent anlegg før registrering i Norge. Såfremt eksosanlegget som sitter på ikke er E-merket. Hvilket jeg tviler på i dette tilfellet.Jan-Ivar wrote:er det ikke noe i reglene som sier hvsi kjøretøyet ahr vært registret og godkejnt i et annet EU land skal det også kunen godkjennes i Norge. mene rå ha lest dette ett sted.
det er i tilfelel npoe fint med EØS avtalen
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-
- vkatastrofe
- Posts: 3
- Joined: 20 Apr 2010, 16:47
Re: Tøff sykkel til salgs
Er dere helt sikre på det med at hvis den har vært registrert i Sverige kan den registreres i Norge i henhold te EØS regler?Hvor finner jeg dokumentasjon på det?Har nemlig en stivramme hoj med langgaffel fra Sverige stående i garasjen å har ikke time hos biltilsynet før om 2 uker.Allerede hørt fra onde tunger at jeg bare kan drite i å få den registrert \u/
- vkatastrofe
- Posts: 3
- Joined: 20 Apr 2010, 16:47
Re: Tøff sykkel til salgs
Gikk jo greit å få registrert så lenge man gjør endringer så den oppfyller krava vi har her til lands.