883 til 1200

Post Reply
User avatar
#48
Posts: 30
Joined: 26 Oct 2010, 21:39

883 til 1200

Post by #48 »

Vurderer sterkt å gå for

Street Dominator 883 to 1250 Conversion Package http://www.nrhsperformance.com/ekit8831200.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Natural Aluminum Finish
til 1245 usd
fra NRHS

Noen som har montert/bruker dette?

Har lest litt rund og ser ut til å få god tilbakemeldinger på settet så lenge du holder deg til eldre Sportster modeller, nyere har vist tedens til å begynne å bruke mye olje etter montering.
Min er en 94 mod så skulle gå greit.

TerjeR
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: 883 til 1200

Post by BikerEva »

Jeg kjøpte Screaming Eagle 1200kit til min 2007, inkludert topper for rundt $1100. Der var ALT med, inkludert pakninger, forsterket clutchfjær etc, og han som monterte det for meg syntes det var veldig monteringsvennlig mht til at en del småting allerede satt på plass (o-ringer og slikt) Kjøpte framdrev med en tann mer utenom.

Har en annen kompis som gikk for "økonomimetoden" med å kjøpe alt mulig fra forskjellige forhandlere. Han sa at med fasit i hånd ville han heller gått for et kit, det hadde tatt mindre tid og nesten ikke noe mer penger (det var en 2004 modell)
User avatar
#48
Posts: 30
Joined: 26 Oct 2010, 21:39

Re: 883 til 1200

Post by #48 »

BikerEva wrote:Jeg kjøpte Screaming Eagle 1200kit til min 2007, inkludert topper for rundt $1100. Der var ALT med, inkludert pakninger, forsterket clutchfjær etc, og han som monterte det for meg syntes det var veldig monteringsvennlig mht til at en del småting allerede satt på plass (o-ringer og slikt) Kjøpte framdrev med en tann mer utenom.

Har en annen kompis som gikk for "økonomimetoden" med å kjøpe alt mulig fra forskjellige forhandlere. Han sa at med fasit i hånd ville han heller gått for et kit, det hadde tatt mindre tid og nesten ikke noe mer penger (det var en 2004 modell)
Det var jo en god pris! Får ta å leite litt rund å se hva som dukker opp, problemet er at jeg finner masse SE 883/1200 kit til 2007 og oppover men ikke til min 94mod :( hehe..
Noen forhandlere/nettsteder du/dere kan anbefalle?

TerjeR
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: 883 til 1200

Post by Jan-Ivar »

sjekk http://www.jpcycles.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mene rå huske jeg har sett noen komplette kit til sportster hos dem
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: 883 til 1200

Post by BikerEva »

Kjøpte mitt fra tntharley.com. De har alltid lavere pris enn veiledende og er veldig hjelpsomme og greie.

Men jeg lurer meg på om jeg ikke har 1200 stempler og sylindere liggende fra den forrige sykkelen min. Topper også. Det var en -86 og ble byttet fordi min daværende kjøpte nytt til sin og satte de gamle delene sine over på min. Skal jeg sjekke?
User avatar
#48
Posts: 30
Joined: 26 Oct 2010, 21:39

Re: 883 til 1200

Post by #48 »

BikerEva wrote:Kjøpte mitt fra tntharley.com. De har alltid lavere pris enn veiledende og er veldig hjelpsomme og greie.

Men jeg lurer meg på om jeg ikke har 1200 stempler og sylindere liggende fra den forrige sykkelen min. Topper også. Det var en -86 og ble byttet fordi min daværende kjøpte nytt til sin og satte de gamle delene sine over på min. Skal jeg sjekke?
Ja fint om du kunne det :)
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Da har jeg gravd i delehaugen. Kan foreløpig ikke finne stemplene, men vi vet vi har sett dem for et år eller tre siden. Toppene ser veldig lik ut som de jeg byttet på den nye, men jeg aner egentlig ikke åssen man ser forskjell på 883 og 1200?
User avatar
Anders
Posts: 97
Joined: 10 Mar 2010, 21:58

Re: 883 til 1200

Post by Anders »

Siden kita er monteringsvennlige regner jeg i grunn med at man ikke må bore/frese ut av blokka, men jeg spør alikevel?
Må man det? Man må det når man skal guffe opp bigtwin en del kubikk.. :P
entusiast - Softail Custom
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: 883 til 1200

Post by Coldman »

Anders wrote:Siden kita er monteringsvennlige regner jeg i grunn med at man ikke må bore/frese ut av blokka, men jeg spør alikevel?
Må man det? Man må det når man skal guffe opp bigtwin en del kubikk.. :P
883 og 1200 har samme blokk, så det er tut og kjør.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Sportster”