Sportstergerilljaen
Re: Sportstergerilljaen
Pent=)
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
[quote="Messiah"]MESSIAHS GARASJE:
Heisann!
Jeg må vel innrømme at jeg har falt rimelig pladask for Sportster, og mener det er en selvfølge at ett HD forum må ha en Sportstergerillja!
Kan dessuten være greit å få navn på Sportstereiere inn i en tråd, slik at vi vet hvem vi kan spørre om råd og tips, og å utveksle erfaringer med de som har samme modell Sporting=)
Det kan vel forsåvidt også være greit for de med Bigtwin å vite hvem de kommer til å bli frakjørt av;))
Jeg har en 89 Sportster Hugger.
Oppgraderinger: Custom 200 baksving, 200 dekk på buellfelg med tilpasset buell caliper og bremseskive,utflytta fremdrev med hjemmesnekra utenpåliggende lager,Fatbob tank, Custom bakskjerm,Lapera sete, dragbar, drag-risers, frontlyktring, custom tilpasset fremflytter fra en 96 mod 1200.framskjerm er under vurdering......hva skal man med det egentlig?
Planer: Hoste opp penger til stivramme og springergaffel, spokesweels , 1250 kit fra NHRS(90 HK+++) og motorovehaulin`....etter det trur jeg kanskje muligens jeg begynner å bli fornøyd;)
Update:
Da ble det høst;).....ombygging til orginal baksving, smale dekk med knaster, myyyyyye lakkering i vinter....å ja......nytt verksted på 200 m2, lakkboks,karsk-sal og gratis løsemiddelrus!=)
Heisann!
Jeg må vel innrømme at jeg har falt rimelig pladask for Sportster, og mener det er en selvfølge at ett HD forum må ha en Sportstergerillja!
Kan dessuten være greit å få navn på Sportstereiere inn i en tråd, slik at vi vet hvem vi kan spørre om råd og tips, og å utveksle erfaringer med de som har samme modell Sporting=)
Det kan vel forsåvidt også være greit for de med Bigtwin å vite hvem de kommer til å bli frakjørt av;))
Oppgraderinger: Custom 200 baksving, 200 dekk på buellfelg med tilpasset buell caliper og bremseskive,utflytta fremdrev med hjemmesnekra utenpåliggende lager,Fatbob tank, Custom bakskjerm,Lapera sete, dragbar, drag-risers, frontlyktring, custom tilpasset fremflytter fra en 96 mod 1200.framskjerm er under vurdering......hva skal man med det egentlig?
Planer: Hoste opp penger til stivramme og springergaffel, spokesweels , 1250 kit fra NHRS(90 HK+++) og motorovehaulin`....etter det trur jeg kanskje muligens jeg begynner å bli fornøyd;)
Update:
Da ble det høst;).....ombygging til orginal baksving, smale dekk med knaster, myyyyyye lakkering i vinter....å ja......nytt verksted på 200 m2, lakkboks,karsk-sal og gratis løsemiddelrus!=)
- chrissenator
Stalltips til 1250kit, ---------------progressive fjærer i gaffelen, tykkere olje og gjerne intimidators sammen med forkbrace - (gjør gjerne noe med bremsene også, stålomspunnen slange osv). Dempere bak er også en god investering når du hisser opp motoren til 1250Messiah wrote:Messiah wrote:MESSIAHS GARASJE:
Heisann!
Update:

Omdreving på front pulley til 29-30-31 tenner er å anbefale, på xl forum snakkes det om "rett på bakhjulet 1-2 og 3 gir" med 1250kit og 883 drev :err: har du 1200 drev og kasse så er det jo greit.
Har liggende 1250kit, PCIII, Wiseco (balanserte)stempler, comet gasket kit,,, men ikke montert(på snart 3dje året:-)

To Sportstere er dobbelt så gøy
At 1250 kit-et til NRHS er jæv.... bra og har potensiale er helt klart men 85 hk på bakhjulet med 1250 kit-et eller 90++ som også har blitt nevnt er vel å ta litt av.... I allefall uten kam og/eller topper....En annen ting er å matche med eksos som gir hk... Ser at HRHS på skrytekurven sin oppgir noen og 70 hk med originale topper.chrissenator wrote:[Stalltips til 1250kit, ---------------progressive fjærer i gaffelen, tykkere olje og gjerne intimidators sammen med forkbrace - (gjør gjerne noe med bremsene også, stålomspunnen slange osv). Dempere bak er også en god investering når du hisser opp motoren til 1250Det er ikke allverdens beste egenskaper på XL originalt men noen enkle løsninger finnes, når man øker fra 50+ hk på primær til 85++ på bakhjulet så bør en følge opp slik at det ikke blir en rakett uten kontroll
.
Omdreving på front pulley til 29-30-31 tenner er å anbefale, på xl forum snakkes det om "rett på bakhjulet 1-2 og 3 gir" med 1250kit og 883 drev :err: har du 1200 drev og kasse så er det jo greit.
Har liggende 1250kit, PCIII, Wiseco (balanserte)stempler, comet gasket kit,,, men ikke montert(på snart 3dje året:-)Muligens det kommer på nå i vinter sammen med Xieds....
Også har du jo f.eks "gearhead 1972" som har 79,5 hk med dette relativt omfattende oppsettet: 03 Vivid Black 883/1250, with 04 1200r/XB heads, Andrews N4 cams, Hurricane push rods.040 shorter than stock. Dyna 2000i ignition, Screaming Eagle ignition coil and wires. V&H Straight Shots, Generic tear drop with 3in wide K&N filter, 48 slow, 175 main, NOKH needle shimmed .043. Progressive front springs, 412 rear shocks. ? 79.5 HP, 77.96 TQ ? ~Kevin~
(Litt nede på siden: http://xlforum.net/vbportal/forums/show ... did=175003" onclick="window.open(this.href);return false;)
Jeg med min 1200 konvertering har 66,19 hk på bakhjulet med 1200 (litt usikker på hvilke men buelldelenummersylindre),Screaming eagel filter, Screaming eagel race fueler pro og V&H Short shots. Jeg går verken på hjul i første, andre eller tredje men det MERKES SINNSYK i forhold til original 883 som vanligvis oppgies til 40 hk på bakhjulet.....) Det som også kan nevnes i forhold til konvertering er clutsjen... Den bør forsterkes/skifte til strammere fjærer. Jeg har justert og fått justert men det hender allikevel at den glipper hvis jeg gir "full fit...."

Progressive foran og bak er montert og det er verd hver krone tiltross for utvidet ulempe med rævsmerte ved humpete vei....
Ellers så ser jeg frem til å høre erfaringene om 1250-kitet når dere får det montert og justert.
Det kommer helt sikkert til å bli jævlig bra.
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
- chrissenator
Gearhead 1972 mister mye effekt med V&H SS, ser det ligger en del dyno tester som varierer fra ca 70hK til rett over 90hK men det er jo et hav av kombinasjoner med luftfiltere, potter osv, 2:1 anlegg gir mest bang for the buck.
Vi får se hva dynoen sier når alt er på plass og innkjørt
Har seriøse planer om å få montert kittet i løpet av våren......
Vi får se hva dynoen sier når alt er på plass og innkjørt

Den e god... Vi snakkes nærmere om det derre regne jeg med... Vurderer du bytte ut V&H ss då også eller?chrissenator wrote:Gearhead 1972 mister mye effekt med V&H SS, ser det ligger en del dyno tester som varierer fra ca 70hK til rett over 90hK men det er jo et hav av kombinasjoner med luftfiltere, potter osv, 2:1 anlegg gir mest bang for the buck.
Vi får se hva dynoen sier når alt er på plass og innkjørtHar seriøse planer om å få montert kittet i løpet av våren......
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
1200-kitet til SE kommer med sterkere clutchfjær. Min slurer, for clutchfjæren hadde vi ikke tid til å sette på i sommer :err:Jeg med min 1200 konvertering har 66,19 hk på bakhjulet med 1200 (litt usikker på hvilke men buelldelenummersylindre),Screaming eagel filter, Screaming eagel race fueler pro og V&H Short shots. Jeg går verken på hjul i første, andre eller tredje men det MERKES SINNSYK i forhold til original 883 som vanligvis oppgies til 40 hk på bakhjulet.....) Det som også kan nevnes i forhold til konvertering er clutsjen... Den bør forsterkes/skifte til strammere fjærer. Jeg har justert og fått justert men det hender allikevel at den glipper hvis jeg gir "full fit...."Det vil jeg se om jeg kan få gjort noe med snarlig og deretter kanskje thunderstorm topper....
- chrissenator
Husk på at US har annen dreving originalt enn den vi har, og at de angir hK utifra fremste drevet, mens her på berget er effekten oppgitt ifra første drevet fra gearkassen !Harlex wrote: Jeg går verken på hjul i første, andre eller tredje men det MERKES SINNSYK i forhold til original 883 som vanligvis oppgies til 40 hk på bakhjulet.....)
----
Den e god... Vi snakkes nærmere om det derre regne jeg med... Vurderer du bytte ut V&H ss då også eller?
Tviler på om jeg bytter, men jeg kommer nok til å teste ut en muffler løsning slik at det blir litt effektiv motstand i V&H SS, de er jo noen kjipe hK tjuver med fet lyd så om jeg får litt mindre fet lyd og mer guffe er jeg veldig fornøyd - men V&H SS vil nok uansett holde igjen nok til at noe 85+++rwhp anser jeg som utopi - 75 kansje

BTW: Knall at vi får fart på Sportstergerillja tråden.....
- SleipnerMc41
Ja må vel være medlem her
[album][/album]

Satan dn var rååååå!! Redneck?