Mindre lyd?

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
HDag

Re: Mindre lyd?

Post by HDag »

tutte wrote:
EndeligHD wrote:Jeg vil anbefale originalpotter, er ikke mye lyd som kommer ut av min :(

Men jeg er også av den oppfatning at det er litt tullete å få sykkelen til å bråke så mye som mulig, for så dytte ørene så fulle av propper for å dempe lyden igjen.
Helt enig, virker teit å plage andre med høy lyd for så å bruke hørselvern selv. Pratet med fruen, hun kunne ikke tenke seg å kjøre med plugga hue.Men vi er på jakt etter ny halvhjelm som er bedre polstret....
Skal du ha en "halvhjem" med god lysisolering - prøv Roof Boxer. Jeg merker stor forskjell på den og andre hjelmer.
"Ride Safe"
Electra Glide Ultra Classic 2010
Gjest

Post by Gjest »

Også er det veldig stor forskjell på lyden om en sitter på eller kjører selv.
DaddyCool

Post by DaddyCool »

Erlend wrote:
DaddyCool wrote:Har brukt formstøpte propper i 15 år (spiller trommer) og det er absolutt å anbefale. Demper lyden uten å gi forvrengning og kan fås med 3 ulike dempningsgrader. Vel verdt pengene!
Etymotic? Hele bandet mitt labber rundt med sånne jævla teite Etymoticpinner stikkende ut av ørene... :D Selv bruker jeg ER•25. Ikke formstøpte, dog, de er så dyre.
Husker ikke hva de heter, lages hos et firma som heter Starkey. Koster ca. 1200,- med avstøp og filter. Synes dette er en rimelig investering med tanke på at det er gøy å høre noe som 70 åring og.
Male masculine icon...athletic godlike clone
snekkern

Post by snekkern »

Jeg bruker "propper" når jeg kjører. Vindsusen er det største problemet. En venner seg til og ha noe i øra. Når jeg har glemt og sette dem i når jeg har begynt og kjøre, så merker jeg at det er noe som mangler. Da er det bare og stoppe og putte dem inn. Er egentlig en god vane. Nå skal jeg anskaffe fasongstøpte.
Panhead

Post by Panhead »

Henger meg på HDag.
En del hjelmer demper lyd godt, om hun bruker halvhjelm har jeg kjempe god erfaring med Davida. Byttet ut den gamle Bell hjelmen min og oppdaget at det er hav av forskjell. De selger både disse og Roof på Lazy, så det går jo an å legge turen innom på nytt.
mvh Bjørn

Gentlemen; start your engines!
Hjemmelaga EVO og 55' Panhead prosjekt
Retroboy

Post by Retroboy »

Panhead wrote:Henger meg på HDag.
En del hjelmer demper lyd godt, om hun bruker halvhjelm har jeg kjempe god erfaring med Davida. Byttet ut den gamle Bell hjelmen min og oppdaget at det er hav av forskjell. De selger både disse og Roof på Lazy, så det går jo an å legge turen innom på nytt.
Har en Davida selv og har ikke prøvd en hjelm med bedre demping, kan anbefales
harleymann

Post by harleymann »

tutte wrote:Da fruen er ivrig på piano blir lange turer for slitsomt for henne med på følgende tinnitus. Jeg har fra før laget innmat og satt inn i et par fishtails,dette hjalp en god del. Men å ligge på ca 3000 rpm over tid blir fortsatt tungt. Har Supertrapp slip-ons på 1340 EVO Police.
Er det noen som har noen forslag om hva jeg kan gjøre uten å kvele den helt?

Heihei Tutte

Er det Fishtails sykkelen som er problemet eller den med Supertrapp? Det å få lyden ned mot bakken hjelper mye, men det er klart dette ikke funker på alle anlegg.
Men fortell meg hvilket anlegg problemet er på så skal jeg se om jeg kan tenke ut noe....

Knut
Lariat

Post by Lariat »

La kjerringa kjøre da ordner det seg uten dyre plugger skal du se :)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
tutte

Post by tutte »

harleymann wrote:
tutte wrote:Da fruen er ivrig på piano blir lange turer for slitsomt for henne med på følgende tinnitus. Jeg har fra før laget innmat og satt inn i et par fishtails,dette hjalp en god del. Men å ligge på ca 3000 rpm over tid blir fortsatt tungt. Har Supertrapp slip-ons på 1340 EVO Police.
Er det noen som har noen forslag om hva jeg kan gjøre uten å kvele den helt?

Heihei Tutte

Er det Fishtails sykkelen som er problemet eller den med Supertrapp? Det å få lyden ned mot bakken hjelper mye, men det er klart dette ikke funker på alle anlegg.
Men fortell meg hvilket anlegg problemet er på så skal jeg se om jeg kan tenke ut noe....

Knut
Fishtailene er montert på Supertrapp pottene. Satte perforerte rør med "glassvatt" rundt inne i Fishtailene dette hjalp masse men fra 2700 rpm blir også disse høylytt. Hadde side/down pipes det buldret mye mere. Har nå kun 4 skiver igjen inne i rørene. Ser for meg noe å ha inni de lange tykke rørene.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
harleymann

Post by harleymann »

Hei Tutte

Har noen potter liggenes, skal ta dem frem å titte litt. Kommer tilbake i løpet av en dag eller to

Knut
Post Reply

Return to “Eksos”