Batteri

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Bernt

Re: Batteri

Post by Bernt »

Da var biltema batteriet skrudd ut og blir levert tilbake i morgen. Fungerte to starter og det var det. Vet ikke om dette var et mandags batteri, men det har stått på lading men greier ikke å dra starteren. Med hjelp fra startkabler og bil starter den så disse batteriene gir ikke nok ah. Vurderer å kjøpe odyssey batteri!
tutte

Post by tutte »

Jeg har byttet over til Gel-batteri (biltema) det ga mye et høyere OOMPF/startmoment enn det gamle syrebatteriet.Har plaget Electraen ut i all slags vær også mange minus. Har også tømt batteriet helt ett par ganger da jeg har glemt å slå av ex-lampene som ikke går over tenningsbryteren. Mener dette tar seg bedre opp igjen. Har kjørt ca 40.000 med dette batteriet bare skryt å komme med.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Jan-Ivar

Post by Jan-Ivar »

Jeg satte også i Gel batteri i min. hadde et vanlig syre batteri i fra biltema fra før og merket god forskjell.
så får vi se nå som også ladingen er på topp igjen om det holder bedre.
for ladespenningen fr asykkelen er også viktig.
startet opp i gåpr å det nye ladesystemet gir 13,4 volt på tomgang og spretter opp på 14,2 volt ved ca 2000 omdr/min.
så jeg har nå full ladespenning ved normal marsj fart på sykkelen. det vil nok hjelpe det også.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015

Post by mustang »

Bernt wrote:Da var biltema batteriet skrudd ut og blir levert tilbake i morgen. Fungerte to starter og det var det. Vet ikke om dette var et mandags batteri, men det har stått på lading men greier ikke å dra starteren. Med hjelp fra startkabler og bil starter den så disse batteriene gir ikke nok ah. Vurderer å kjøpe odyssey batteri!
Det kan hende at Du har fått et mandagsbatteri for det har jeg erfart ( var ikke batteri til HD) men jeg fikk ikke ladet det som jeg skulle og etter måling viste det seg at 2 celler ikke var i orden. Fikk et nytt på Biltema og det var i orden.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”