tenning- single eller dual fire?
- andyharley
tenning- single eller dual fire?
Hei. Jeg skal bytte tenningsmodul. Tar den med hjem etter en tur i USA. Jeg undres litt etter å ha sett etter en tenningsmodul som skal passe en 883/1200 sportster. Titter jeg på modeller så finner jeg både dual og single fire modeller som skal være kompatible med min sportster. Hva er egentlig dual fire og single fire? Regnes dual som bedre enn single feks? Skulle egentlig ha original modul (250 dollar mot 3000 her hjemme), men den var det ventetid på. Dealer anbefalte da HI-4 Dual Fire Ignition, fra Crane Cams. Håper det er ett rett valg.. Men håper noen har noen forklaring på dette med single og dual fire... 

Re: tenning- single eller dual fire?
Dual fire tenningen har en coil som sender spenning till begge pluggene uansett hvilken sylinder som er på topp for tenning.
singel fire tenningen har to epparate coiler som tenner hver sin sylinder når respektive sylinder er på topp for tenning.
jeg monterte singeø fire på min gamle Shvoveøhead i vinter å mener nå at sykkelen er mer lettstartet. hvor my ebedre den eventuelt går kan jeg ikke utale meg om da jeg ikke kjørte den på veien i fjor.
i følge papirene som fulgte med i Dyna S pakka jeg kjøpte såtr det at man kan få en effekt økning på 6-8 HK ved å monterre singelr fire tenning
singel fire tenningen har to epparate coiler som tenner hver sin sylinder når respektive sylinder er på topp for tenning.
jeg monterte singeø fire på min gamle Shvoveøhead i vinter å mener nå at sykkelen er mer lettstartet. hvor my ebedre den eventuelt går kan jeg ikke utale meg om da jeg ikke kjørte den på veien i fjor.
i følge papirene som fulgte med i Dyna S pakka jeg kjøpte såtr det at man kan få en effekt økning på 6-8 HK ved å monterre singelr fire tenning
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
- andyharley
Takk for svar Jon Ivar. Var det mye jobb å montere single fire? Har hørt at dual fire er plug&play, mens single fire er litt mer knotete med montering og innstillinger?.
en enkel og grei kose jobb sprø du meg
skifta ut den originale tennings plata som holdt stift og kondensator og monterte den nye med pick up´er og en ny rotor på akslen.
så var det å bare å trekke ledningene frem til coilene og koble dem til sette pluggledningene på hver sin coil og hver sin plugg
satt p lest elit om Hi4 anlegget fra Crane å de ser ut til å selge et system som bruker en singel fire coil som burde passe i det originale coilfestet.
men skal du bygge om til singel fire må du skifte coil d kan ikke bruke dual fire coilen du har
skifta ut den originale tennings plata som holdt stift og kondensator og monterte den nye med pick up´er og en ny rotor på akslen.
så var det å bare å trekke ledningene frem til coilene og koble dem til sette pluggledningene på hver sin coil og hver sin plugg
satt p lest elit om Hi4 anlegget fra Crane å de ser ut til å selge et system som bruker en singel fire coil som burde passe i det originale coilfestet.
men skal du bygge om til singel fire må du skifte coil d kan ikke bruke dual fire coilen du har
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er