Når den ikke vil starte, er det slik at den ikke tenner, eller skjer det ikke noe når du trykker på startknappen?
På min skjedde det innimellom ikkeno når jeg trykket på startknappen, og hendte den døde for meg i fart. Var et rele som var gåent.
motor startet men stoppa brått
Re: motor startet men stoppa brått
Jeg forsto det Coldman. Var bare et dårlig forsøk på å være morsom.Coldman wrote:Vel, vi lot den ikke gå selvfølgelig. Bare noen omdreininger for å få ut litt mer olje. Det tar ikke en motor skade av. Lagre mm vil jo ikke tørre selv om tanken er tom for olje.Sharpeye wrote:Hørtes ikke helt sunt ut akkurat det derColdman wrote:Og vi kunne starte naboens sykkel (2005 Sportster) etter at all olja var tappa av.

Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-
- andyharley
Hei Eva. Joda, det skjer noe når jeg trykker play knappen. Starter kobler inn og hører den drar i gang, men dessverre så som så med tenning
Får ta en nærmere titt på'n imorra. Håper det er noe enkelt og billig :err:

Enkleste først, sjekk pluggene? 

Ta ut pluggene og se om de har gnist ved å legge pluggen mot godset og prøv starteren. Er det gnist så er det noe med bensin/forgasser.
Hadde samme problem med min i vår, det viste seg etter mye feilsøking at det var tenningsmodulen som var gåen.
- andyharley
Hei.
Istedet for å bruke timesvis med feilsøking, bestemte vi oss for å skifte coil og tenningsmodul. Utifra ovennevnte beskrivelse av hojens oppførsel, mente de fleste jeg snakket med at det var enten coil el tenningsmodul. Håper det var rett:-) Bestiller uoriginalt fra statene, så da ender vi vel endel under de 3000 + jobb som HD dealer skulle ha, bare for tenningsmodulen.. Håper jeg..
Istedet for å bruke timesvis med feilsøking, bestemte vi oss for å skifte coil og tenningsmodul. Utifra ovennevnte beskrivelse av hojens oppførsel, mente de fleste jeg snakket med at det var enten coil el tenningsmodul. Håper det var rett:-) Bestiller uoriginalt fra statene, så da ender vi vel endel under de 3000 + jobb som HD dealer skulle ha, bare for tenningsmodulen.. Håper jeg..