Håper på svar, er nyskjerrig!

Så vidt jeg vet er det bare en bryter ifbm oljetrykk - og den er ene og alene til kontrollampa. Den bryter jordinga når det ikke er trykk.TCB wrote:Det kan også være en oljetrykksbryter som gjør at motoren stopper.
Når motoren går og du tar ut peilepinnen, mister motoren noe av oljetrykket inne i motoren ut gjennom peilepinnehullet.
Dette gjør at styringen (hjernen) til motoren tror det er noe galt med oljetrykket på motoren.
Og den slår da av tenningen, for å unngå at motoren blir ødelagt p.g.a dårlig oljetrykk.
Knut.
Hørtes ikke helt sunt ut akkurat det derColdman wrote:Og vi kunne starte naboens sykkel (2005 Sportster) etter at all olja var tappa av.
Vel, vi lot den ikke gå selvfølgelig. Bare noen omdreininger for å få ut litt mer olje. Det tar ikke en motor skade av. Lagre mm vil jo ikke tørre selv om tanken er tom for olje.Sharpeye wrote:Hørtes ikke helt sunt ut akkurat det derColdman wrote:Og vi kunne starte naboens sykkel (2005 Sportster) etter at all olja var tappa av.