Lite reg. skilt
Re: Lite reg. skilt
Alzheimer: Skiltet ble bestilt på biltilsynet på Kongsvinger..
Stolt eier av en 2010 Nightster ;) Tøffeste sykkelen i gata!!
Re: Lite reg. skilt
Er det noen som har mål på de originale skiltene. Bike line har noen sidemonterte fester som er 7 x 4 tommer. Disse blir vel for små for original skilter.
Re: Lite reg. skilt
BikerEva: Nå passer det jo fint å ha en god grunn til å måtte ha mindre skilt, da. Jeg har lurt på å brekke kantene bakover, det kan jo ikke være "dokumentfalsk"?
Så skal vi ikke stikke under en stol at jeg, og sikkert flere med meg, innimellom kjører såpass utenfor reglene :regel: at det kan være greit med den "anonymiteten" et lite og vanskelig lesbart skilt gir...
Så skal vi ikke stikke under en stol at jeg, og sikkert flere med meg, innimellom kjører såpass utenfor reglene :regel: at det kan være greit med den "anonymiteten" et lite og vanskelig lesbart skilt gir...
Re: Lite reg. skilt
Det kaller vi bare en liten tilpassing.Alzheimer wrote:BikerEva: Nå passer det jo fint å ha en god grunn til å måtte ha mindre skilt, da. Jeg har lurt på å brekke kantene bakover, det kan jo ikke være "dokumentfalsk"?
Så skal vi ikke stikke under en stol at jeg, og sikkert flere med meg, innimellom kjører såpass utenfor reglene :regel: at det kan være greit med den "anonymiteten" et lite og vanskelig lesbart skilt gir...
- AngelowDoom
- Posts: 16
- Joined: 05 Aug 2010, 18:41
Re: Lite reg. skilt
Kjennemerker lages i serier på store og små, og begge lages smale med bokstaver og tall etter hverandre og høye, der bokstavene står over tallene. På motorsykkel er det kun anledning til å bruke det vi kaller for lite kjennemerke. Det kan fås i to utgaver, smalt og høyt. Målene for smalt kjennemerke er 30,3 cm bredt og 8,5 cm høyt. Det høye skiltet er 22 cm bredt og 15,2 cm høyt.
Hvis det ikke er plass til et av disse kjennemerkene, så er det ikke tillatt å bruke noe mindre, da må det gjøres modifiseringer på motorsykkelen slik at et av de nevnte kan brukes.
Hvis det ikke er plass til et av disse kjennemerkene, så er det ikke tillatt å bruke noe mindre, da må det gjøres modifiseringer på motorsykkelen slik at et av de nevnte kan brukes.
Re: Lite reg. skilt
Du har nok rett der Jan-Ivar...de klager ikke, fordi dem har bestillt miniskilt og montert dem på..og i tillegg bøyd dem opp slik at de ikke kan leses bakfra...så tuppewaregutta er nok ikke bedre enn oss på stålkomfyreneJan-Ivar wrote:jeg ser ikke problemet med skiltene vi har.
det r vel stort sett brae Harley Folket som klager. hører svært få jaspe kjører som klager på skilt størrelsen.

Raskere enn sin egen.....
Re: Lite reg. skilt
Japsegutta fester dem ofte inni skjermen, foran bakhjulet. Før når de var i metall, bøyde de dem bare slik at man bare så bokstavene 

Re: Lite reg. skilt
Er mange japse sykkler i klubben vår. Tror ALLE har montert miniskilt 

Re: Lite reg. skilt
spraylim og sand har funket for mange også..... slipper å brekke de da
Re: Lite reg. skilt
Hvis det skal være dokumentfalsk å kjøre med lite skilt må jo dette utgjøre et vel så stort problem:

og da tenker jeg ikke på pin-up-modellen til venstre, men sykkelstativ til bil der folk tegner på eller kjøper skilt som de fester bakpå stativet.
Hvis det er ok må jo jeg kunne tegne skilt på harleyen og ha det originale skiltet montert mellom motor og bakskjerm..
Ellers ser jeg at mange folk kjører med hengerfeste som skjuler deler av registreringsnummeret...
og da tenker jeg ikke på pin-up-modellen til venstre, men sykkelstativ til bil der folk tegner på eller kjøper skilt som de fester bakpå stativet.
Hvis det er ok må jo jeg kunne tegne skilt på harleyen og ha det originale skiltet montert mellom motor og bakskjerm..
Ellers ser jeg at mange folk kjører med hengerfeste som skjuler deler av registreringsnummeret...