Naboens '05 Sportster er litt problematisk og har vært det i hele år. Var ok da han satte den vekk for vinteren. Starter lett og går fint på tomgang og høyere turtall. Når man gir gass, litt sakte fra tomgang, vil den bare kveles.
Vi har:
Tømt tanken
Tømt flottørhuset og blåst rent
Sjekka at ikke flottøren henger
Hatt ute dysene og blåst rent
Sjekka aksellerasjonspumpa
Sjekka vakuum på bensinkrana
Sjekka falskluft med startgass
Rengjort luftfilteret
Bytta plugger
Hvor tror folket problemet kan ligge? Gasser eller tenning?
Vi har ikke plukka forgasseren i småbiter... er det noe man bør overlate til proffer?
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Hanlucky wrote:Høres ut som at den får for mye luft, siden den vil kveles ved gasspådrag.
Får den nok bensin??
Det samme spørsmålet jeg har stilt meg hele tiden. Jeg tror det er rusk i forgasseren. Tror ikke det har noe med tenninga å gjøre sidenden var helt ok da den ble satt vekk for vinteren. Men er det noe vi bør passe på hvis vi plukker forgasseren i småbiter?
Coldman
Billigste alternativ: CRC forgasserens. Få motoren varm først da det blir en del høyt turtall under rens.
Av med luftfilter, start motor, opp med turtallet, spraye direkte inn i gasser samtidig som dere pumper på gassen på høyt turtall.
Gjorde det på min forrige sykkel og det ble merkbart forskjell.
det er vel ikke uvanlig at bensin som evenuelt har blitt stående i flottørkammeret dunster bort ogh legger igjen diverse avleiringer.
regner med det er aluminium i forgasseren og at dysene er laget av messing. disse to materialene i bensin over lengre tid kan lage en morsom grønn avleiring som tetter dysene.
CRC forgasserrens rense kun inntaket og forgasser halsen. skal du få rein dysene må forgasseren demonteres.
bruk god tid og ha en rein arbeids plass. jeg pleier å legge alle deleen på et avis papir når jeg demonterer.
etter vask blir alle delene lagt på tørkepapir hvor de blir liggende til jeg skal montere alt sammen igjen.
vær forsikig når du demontere og se etter så du ikke mister noen fjører eller små kuler.
pass veldig godt på så du ikke trykker på flottøren så den komemr ut av stilling. blir flottørhøyden for høy vil forgasseren renne over blir den for lav kan du oppleve at motorern dør ut på fult pådrag på grunn av bensin mangel
er du ikke sikker på om du klarer jobben kan det nok være lurt sjekk om du har noen som kan hjelpe deg
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Sjekk plugger en gang til.. jeg hadde noe av samme problemet i våres, og plukka forgasseren i småbiter til ingen nytte.. problemet var i stedet en helt ny plugg som ikke fungerte som den skulle.
Hei
Jeg ser at Sturla har tatt opp problemet mitt.
Jeg hadde sykkelen hos en kar i går som sjekket forgasseren og div rundt og han kom frem til at det måtte være vakumbryteren ved forgasseren som ikke fungerer som den skal ( den som justerer tenningen) så nå skal jeg opp på HD verkstedet og høre med de om det kan stemme ,og da evt bestille ny del.
Ja, detkan være vakuumbryteren (VOES), men det kan også være hull i mebranen som sitter på toppen av gasseren (iflg en pålitelig kilde på Kløfta). Det er den som løfter "slideren" opp...
Blir spenndende å se om det ordner seg -og høre mer om årsaken til problemet.
Coldman
Har nå skiftet vakumbryteren uten at det ble noe bedre og sjekket membranen på toppen av gasseren den så hel ut.Så det neste blir vel verkstedet tror jeg,har nesten ikke fått kjørt noe i sommer.