
Bilder og kontaktinfo finnes på:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=23562838" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er med tungt hjerte jeg nå vurderer å selge min '90 Sportster XLH 883/1200. Personlig mener jeg dette er en av Norges tøffeste Sportstere, men det hjelper ikke mye når det er hull i motorblokka. Motoren sviver fortsatt (jeg stoppet den med en gang jeg oppdaget hullet), men jeg er usikker på hva som må til av deler og mekking for å få den i stand igjen. Hullet er foran, rett ved de fremre motorfestene, rett bak oljefilteret (se bilder).
Jeg har selv eid sykkelen i ett år, og brukt vinteren på å pusse den opp. Sykkelen har kjørt ca 2500 km siden jeg overtok den. Følgende deler er nye og skiftet etter jeg kjøpte sykkelen (har kvittering på det meste, nypris i parantes):
Nytt digitalt speedometer/turteller: Motoscope mini fra http://www.motogadget.com" onclick="window.open(this.href);return false; (ca 3500)
Ny elektrisk kontrollenet med integrerte sikringer/rele: mUnit fra http://www.motogadget.com" onclick="window.open(this.href);return false; (ca 2000)
Nye kromede brytere og bryterhus, ledninger trukket inne i styret (ca 1500)
Doble bates lykter (ca 900)
Nytt primærkjede clutchlameller og clutchlager (ca 3200)
Ny forsterket clutch-hub med skjulte magneter (ca 5400)
Splitter nytt orginalt HD batteri 19 Ah (ca 1500 kr)
Ellers er begge skjermer, lykter, fenderstruts samt oljetank og bensintank proffesjonelt omlakkert i vinter til matt svart. En hel del annet småtjafs og slitedeler som tenningslås, hurtigklips for sete, horn, gass/retur-wire, gassrulle og bolter/skruer er også skiftet.
Følgende deler er skiftet ut fra orginalen før jeg kjøpte sykkelen:
Bred framgaffel (tror det er til wide glide), stuket ut et par grader.
Bredt og behagelig styre
Stretchet bensintank (fra Sportster '96-)
Fremflyttersett
Vakumstyrt bensinkran (fra Sportster '96-)
KN luftfilter
Dynojet trimsett til orignal CV-forgasser (nål, slide, og begge dyser skiftet)
Høykompresjonsstempler
Fatboy bakhjul m/160 dekk
Baklykt med underhengende skilt
Drevet om for lavere turtall ved høye hastigheter
Potter med gromlyd
Firestemplet bremsekalipper til frambrems
Utenom det som er på sykkelen følger følgende med:
Stort skilt (miniskilt montert)
Ny passasjersal med sugekoppfeste (kostet 1000 kr, fungerer utmerket)
Gammel dobbeltsal (solosal står nå nå)
Clymers mekke-bok
Jeg fikk motorhavari på vei hjem fra ferie, og sykkelen står nå ved et bilbergningsverksted på Skjold i Rogaland. Der blir den stående i inntil en uke, før jeg får den fraktet den opp til Trondheim. Hurtig salg er ønskelig, men avhengig av bud.
Sykkelen kan selges hel og billig, eller i deler til blodpris

Annonseselgere kan møte opp personlig hjemme hos meg.