Dekktrykk

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Dekktrykk

Post by Coldman »

Iflg. instruksjonsboka skal sykkelen min ha 30 psi foran og 36 bak, målt på kalde dekk og med normal last.
Har lagt merke til at den blir betydelig stødigere ved krypkjøring hvis jeg går opp til 38 psi foran. Jeg skjønner at "for høyt" trykk kan gi mer slitasje midt på dekket, men er det noen problemer ut over det?
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
pinball
Posts: 62
Joined: 10 Mar 2010, 22:23

Re: Dekktrykk

Post by pinball »

Litt dårligere veigrep egentlig, mindre gummi på bakken, men helt ærlig så er det vel neppe noen stor fare med harley kjøring :p
User avatar
OleMasi
Posts: 14
Joined: 21 Apr 2010, 11:07

Re: Dekktrykk

Post by OleMasi »

Har merket at det er stor forskjell ettersom temperaturen forandrer seg. Dama har sittet mye på i det siste og merker at sykkelen blir mer ustødig ved kaldværsdager i forhold til godværsdager. fyller du 38 psi en dag det er forholdsvis varmt ute, 20 grader eller noe sånt gjør det sikkert ikke noe, men fyller du 38 en kaldværsdag og du ikke sjekker lufttrykket dagen etter når det er 20 grader ute kan nok kanskje dette føre til økt slitasje. så lenge du holder deg til luft..
http://www.fremover.no/motor/article5183382.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
'02 FXSTI Stage 1
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Dekktrykk

Post by tutte »

Jeg kjører med ca 4 lb over anbefalt trykk. Den logrer ikke så mye da. Dette er ekstra viktig når jeg kjører på Metzler ME880
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Post Reply

Return to “Chassis”