Papirer på hk og slagvolum

Importere sykkel selv?
Post Reply
User avatar
André
Posts: 6
Joined: 14 Nov 2013, 16:01

Papirer på hk og slagvolum

Post by André »

Hei,
har importert en 2000 night train, sent mail tip bt go fått beskjed om go skaffe dokumentasjon far fabricant på hk go slagvolum.
sendte mail til lazyboys og fikk tilbake at di måtte ha inn sykkelen ta masse bilder osv for og sende til hd, prislapp 5000,-
men trodde ikke dette sku være nødvendig på en sykkel eldre en juni 2003?
noen som har gjort dette før uten og måtte betale 5000,- for coc papirer?

bor i kristiansand men regner ikke med og vise den hær fordi bt er kjent for og være særdeles vanskelige hær nede, tips til hvilken trafikkstasjon som er greie og ha med og gjøre for visning?
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Papirer på hk og slagvolum

Post by kane »

Multiservice på Hadeland hjalp meg med min 2003 (før juni) Hadde jeg hatt orginale potter hadde det holdt med det ene dokumentet og 1800 kroner (tror jeg det var). Siden det satt ettermarkedspotter på min og et sett -07 King potter var det jeg fikk lånt måtte jeg ha dokumentasjon på støy også og det kostet 3600. I tillegg ble det styr på tilsynet fordi avviket mellom støytesten og tuv dokumentet var stort (støytesten med -07 pottene var lavere) Etter mye forklaring om hvilke dokument som skulle brukes til hva fikk jeg til slutt skilt men jeg hadde nok jobbet litt mer med å få tak i orginalpotter hadde jeg visst det jeg vet i dag.

Han trenger bilde av rammenummeret og nummeret på pottene om det ikke er dem som satt på sykkelen fra den var ny.

Edit, kontaktinformasjon:

  Gjefsenmyrveien 17

  2770 Jaren - Norway

  Tel  +47 951 65 600

  Fax +47 613 34 710

  @mail: nilsen@hms-mc.no

  Web:   http://www.hms-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Papirer på hk og slagvolum

Post by torwel »

Hei
Har aldri gjort dette med Harley men en gang med Suzuki veteran. Trafikkstasjonen i Stavanger godtok en print av en internettside med spesifikasjoner på etter at de fikk en mail fra Suzuki Japan via importør via lokal Suzuki som bekreftet årsmodell fra rammenummer.

TW
User avatar
André
Posts: 6
Joined: 14 Nov 2013, 16:01

Re: Papirer på hk og slagvolum

Post by André »

takker for svar=)
jeg er ganske ny i harley verden, men har fått låne et original anlegg fra en dyna super glide, dette er jo like motorer burde ikke det gå bra da?
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Papirer på hk og slagvolum

Post by kane »

Det må du sjekke opp i mot papirene du kjøper for 1800 kroner. Matcher nummeret på pottene med papiret er du home free. Gjør de ikke det blir det mer penger og mer venting.
User avatar
André
Posts: 6
Joined: 14 Nov 2013, 16:01

Re: Papirer på hk og slagvolum

Post by André »

Har hørt at Skien er plassen og vise sykkelen ?
Stemmer dette eller har dere andre erfaringer?
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Papirer på hk og slagvolum

Post by TCB »

Nummeret som skal stå på pottene til en 2000 Night train er 65682-00 og 65885-00, og et e4 merke.
Dette er nummeret til HDI pottene fra HD, og er godkjent for Europa.
Hvis du har disse pottene (eller låner et par) og HD papirer, så skal støytest være unødvendig.
Her ligger det et par tilsalgs :
http://www.ebay.de/itm/Harley-Davidson- ... 1e69deff08" onclick="window.open(this.href);return false;
Og du må også ha fremrørene og festerøret mellom pottene, hvis du ikke allerede har dette fra før.
Ganske greit å ha liggende et sett, hvis man plutselig må vise sykkelen for kontroll.

Knut.
Post Reply

Return to “Import”