Bare for å komme med et eksempel så er dette en av de ferdig oppsatte mapingene som ligger i databasen til PowerCommander:
#M805-152 2004 Model. Stage 1 ECU, Vance and Hines Big Radius drag pipes (without baffles) and Screamin Eagle air cleaner
Dette er en PCIII maping.
Når jeg var i kontakt med dem fikk jeg intrykk av at det i mange tilfeller uansett var en fordel å få fintunet i benk for å få det helt perfekte resultatet.
Det skal jo også være mulig å lese av parametrene på ECUen, hos en forhandler.
EFI Remapping
Re: EFI Remapping
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Re: EFI Remapping
Har lest meg litt opp nå og det høres ut som at Screaming eagle super tuner (sest) eller screaming eagle race tuner (sert) er løsningen for meg. Der Kan man remappe ECM med et map lastet fra produsentens nettside som er produsert ut fra dyno-kjøring med sykkel som har et gitt oppsett samt logge data fra din egen sykkel for optimalisering.
Komplett utstyr finner man på nettet for 270-500 usd. uten moms og frakt. Forhandlere i Norge skal sikkert ha noe mer..
Komplett utstyr finner man på nettet for 270-500 usd. uten moms og frakt. Forhandlere i Norge skal sikkert ha noe mer..
'02 FXSTI Stage 1
Re: EFI Remapping
Og jeg leser stadig i American Iron at om man endrer luft eller eksos, er det unoedvendig med powercommander, fuelpak, racetuner og hva det naa heter. Det paastaes at den originale hjernen tilpasser seg slike endringer, men at man maa ta kun en ting av gangen-foerst luft, kjoere 10 min, saa klaske paa nytt anlegg.
Flott det, naar dealerne sier noe annet.
Flott det, naar dealerne sier noe annet.
Re: EFI Remapping
Har nå tatt ut sykkelen og kjørt litt. Sjekket pluggene og dem ser ganske så hvite ut:(
Ser ut til at jeg er nødt å gjøre noe før jeg starter sesongen for alvor.
Kontaktet et firma i sverige som har dyno-benk. Service Center Luleå.
De monterer både SEST og PC med etterpåfølgende optimalisering i benk.
Pris: 13k for SEST og 7k for PC totalt inkl. svensk moms.
De anbefaler PC og erfaringene deres er at det gir det beste sluttresultatet.
Siden luleå er et godt stykke unna (6-7 timer) tror jeg at jeg finner en PC på ebay for deretter å ta meg en tur til luleå senere i sommer for optimalisering
Ser ut til at jeg er nødt å gjøre noe før jeg starter sesongen for alvor.
Kontaktet et firma i sverige som har dyno-benk. Service Center Luleå.
De monterer både SEST og PC med etterpåfølgende optimalisering i benk.
Pris: 13k for SEST og 7k for PC totalt inkl. svensk moms.
De anbefaler PC og erfaringene deres er at det gir det beste sluttresultatet.
Siden luleå er et godt stykke unna (6-7 timer) tror jeg at jeg finner en PC på ebay for deretter å ta meg en tur til luleå senere i sommer for optimalisering
'02 FXSTI Stage 1
Re: EFI Remapping
Reidar sender trimmede sykler ned til Mec-Tec i KalixOleMasi wrote:Nei. Tror ikke Arcticharley har slikt utstyr, men de har sikkert en formening om hva jeg bør gjøre. Skal ta meg en tur dit i morgen så mulig det blir rom for en diskusjon.Sandman wrote:Harley Davison Nord Norge, kanskje?
http://www.mectec.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjell Anders er en av de beste i Europa på Harley motorer
Mvh Tron
- harleymann
- Posts: 532
- Joined: 09 Mar 2010, 20:18
Re: EFI Remapping
BikerEva wrote:Og jeg leser stadig i American Iron at om man endrer luft eller eksos, er det unoedvendig med powercommander, fuelpak, racetuner og hva det naa heter. Det paastaes at den originale hjernen tilpasser seg slike endringer, men at man maa ta kun en ting av gangen-foerst luft, kjoere 10 min, saa klaske paa nytt anlegg.
Flott det, naar dealerne sier noe annet.
Jeg har vel noe av den samme oppfatting som deg Eva. Så lenge det er snakk om kun eksos og luftfilter så har jeg enda ikke støtt på de største problem. Men vil man opptimalisere 100% så er det klart en fordel.
Knut