Kontaktliste

Kaffetreff og kjøreturer
Locked

Skal vi ha andre kriterier for å stå på listen enn at man er medlem på forumet?

Poll ended at 09 May 2010, 19:28

Ja
33
67%
Nei
16
33%
 
Total votes: 49

Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Kontaktliste

Post by Sandman »

Hei.

Som de fleste er klar over, hadde vi på "gamle" forumet en kontaktliste for medlemmene der. Denne ønsker vi å videreføre, men da med litt mindre strenge kriterier. :D

Dette ønsker vi derfor inspill på fra medlemmene her.

Det blir fortsatt jeg som administrere denne listen, og det i noelunde samme stil som på "gamle" forumet.

Det vi i hovedsak vil forrandre på er at alle som står på listen også får den tilsendt.

Så er jo spørsmålet hvilke andre kriterier vi skal ha får å komme på listen. Eller om det eneste kriteriet er at man er medlem på forumet?

Lager en liten spørring på dette, og spørsmålet blir da: Skal vi ha andre kriterier for å stå på listen enn at man er medlem på forumet?
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Kontaktliste

Post by Sandman »

Andre forslag mottas med takk.

Kom gjerne med forslag til kriterier for listen.
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: Kontaktliste

Post by RoadKing »

Ja!

Begrunnelsen er ganske enkel.
Selv om folk er på offentlige sider så er det ikke alltid dem har lyst å stå på lista. Kan ta et eksempel som faktisk er sant. Vi hadde 50-års feiring for en kompis, og i forkant var det laget en hemmelig gruppe på Facebook som ingen kunne finne hvis en ikke var innvitert.
Når da bildene ble lastet opp i samme gruppe ble de fleste tagget, men det var noen som ikke ønsket dette, heller ikke å være på bildene. Dette selv om ingen utenfor gruppa ikke kunne se noe som helst.

Det snåle i denne saken er at vedkommende legger ut bilder av seg selv på Facebook, på områder som alle kan se, til og med de som ikke er i vennelista.

Så det beste er vel at hver enkelt medlem får friheten til å bestemme selv om de vil stå på lista eller ikke.
Harleys don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Falken
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 151
Joined: 09 Mar 2010, 19:42

Re: Kontaktliste

Post by Falken »

Jeg mener at man helt klart skal ha andre kriterier enn bare å være medlem.

Tidsrom medlem, aktivitet, anbefaling osv.

Siden dette forumet er på plass, hva skjer med listen fra forrige forum, plusser man på der eller starter man på scratch?
Om man bygger videre på den, synes jeg at reglene bør være de samme.
Om man velger å ikke gjøre det, så er det jo greit...da kan man jo vurdere det litt annerledes...
Mvh
Falken
Street Bob 07

"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Kontaktliste

Post by Svima »

Jeg ville ikke satt navnet mitt på lista hvis jeg ikke samtidig var kvalifisert til å få den. Da vet jeg jo ikke hvem her som vet noe om meg.
Det bør ikke være åpent for alle registrerte medlemmer å få lista. Men om man vil stå der selv så bør man få den.
/ Svima
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Kontaktliste

Post by Sandman »

Falken wrote:Jeg mener at man helt klart skal ha andre kriterier enn bare å være medlem.

Tidsrom medlem, aktivitet, anbefaling osv.

Siden dette forumet er på plass, hva skjer med listen fra forrige forum, plusser man på der eller starter man på scratch?
Om man bygger videre på den, synes jeg at reglene bør være de samme.
Om man velger å ikke gjøre det, så er det jo greit...da kan man jo vurdere det litt annerledes...
Tanken er å starte fra scratch, men om vi da skal ha kriterier som tidsrom medlem og aktivitet, så er det jo ingen som kan stå på eller motta denne listen enda. Nå er det jo endel som er her på forumet som også var på det gamle, de er vel egentlig uansett kvalifisert til å stå på en slik liste, eller?

Men uansett er jeg for at om du kan stå på listen, så må du også automatisk være kvalifisert for å få den.
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
Blondie
Posts: 91
Joined: 09 Mar 2010, 18:16

Re: Kontaktliste

Post by Blondie »

Jeg støtter Falken i synspunktet om kriterier for både å stå på listen og få den tilsendt. Og begynner vi på scratch, så er det scratch- alle må kvalifisere seg på nytt.
Erfaringsmessig fra forrige forum så er det noen som vil registrere seg, be om å få tilgang og/eller bli ført opp på alt som er i forumet ved første innlogging, og som ikke deltar noe ut over dette. Jeg er ikke interessert i at disse skal få tilgang til en slik liste.
Aktivitet og/ eller anbefaling som kriterium kanskje?
Walk the line
User avatar
fxe77
Posts: 19
Joined: 09 Mar 2010, 22:56

Re: Kontaktliste

Post by fxe77 »

jeg var med på den forige listen og kunne tenke meg å stå på den nye.tanken min er at det er ålreit å ha noen å ringe til som kan bistå med hjelp, eller ta en stopp og kaffe med å bare være sosial
User avatar
FredT
Posts: 8
Joined: 10 Mar 2010, 15:38

Re: Kontaktliste

Post by FredT »

Jeg sto på den forrige listen, og vil gjerne fortsatt stå der. Støtter tanken om at er man kvalifisert til å stå på den - er man kvalifisert til å få den, skulle bare mangle. Litt fartstid hadde kanskje vært kjekt?
Road King 2003 Anniversary
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Kontaktliste

Post by Sandman »

Da sier vi at om man står på listen så får man den også.

Kriterier for listen 40 innlegg eller anbefaling fra andre som står på listen?

Høres det greit ut, eller er det for mye/lite?

Andre kriterier?

Om man skal har vært medlemmer i 3 mnd før man er "kvalifisert" for listen, så er jo sesongen allerede godt i gang, og det er gjerne ikke så veldig bra?

Hva med 1 mnd. og 40 innlegg eller anbefaling fra andre på listen?
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Locked

Return to “Sosialt”